کد خبر: 358079
۰
۰
نسخه چاپی

ساماندهی بافت فرسوده نیازمند حمایت‌های دولتی است

مدیر منطقه یک شهرداری قم گفت: در ساماندهی بافت‌های فرسوده به حمایت دولت نیازمندیم و باید با همت دولت و رفع بروکراسی‌ها بتوانیم این بافت‌ها را ساماندهی کنیم.

ساماندهی بافت فرسوده نیازمند حمایت‌های دولتی است

به گزارش قم پرس:علیرضا اقبالیان با اشاره به اهمیت ساماندهی بافت فرسوده شهری اظهار داشت: در ساماندهی بافت‌های فرسوده به حمایت دولت نیازمندیم و باید با همت دولت و رفع بروکراسی‌ها بتوانیم این بافت‌ها را ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه در اجرای پرو‌ژه‌ها بحث نیازسنجی و ریالی پروژه‌ها اهمیت زیادی دارد تصریح کرد: به‌ویژه اینکه احداث شوارع درآمدی برای شهرداری ندارد، از طرفی پیشبرد پروژه در بافت فرسوده با توجه به ضوابط و تعداد پایین تراکم، صرفاً در جهت خدمات و بهینه‌سازی ترافیک است.

مدیر منطقه یک شهرداری قم خاطرنشان کرد: در مجموع، تملک هزینه زیادی برای شهرداری داشته و روزبه‌روز قیمت‌ها بیشتر می‌شود؛ بحث‌های عمرانی را می‌توان به‌سرعت حل کرد اما در توافقات مشکلات زیادی به علت آنکه از درآمدهای شهری بوده وجود دارد که در این زمینه نیازمند حمایت‌های دولتی هستیم.

وی در مورد برخی اقدامات پس از اجرای عملیات عمرانی افزود: کلیه شبکه‌ها توسط مشاور بررسی، آنالیز و عملاً طرح‌ها با توجه به ترافیک و وضعیت شهری ده‌ساله دیده می‌شود، ولی ممکن بوده ۵ سال بعد براساس ترافیک ساماندهی شود.

اقبالیان عنوان کرد: شهرداری قبل از اقدام هر طرحی، مکاتباتی با ادارات و شرکت‌های زیرساختی اعم از آب و فاضلاب و گاز و مخابرات و برق انجام می‌دهد، به‌عنوان نمونه در پروژه شهید روحانی اصلاحات انجام‌شده و برای جابه‌جایی تیرهای چراغ‌برق نیز پیمانکار به‌زودی معرفی می‌شود.*

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید