کد خبر: 358088
۰
۰
نسخه چاپی

مراسم اختتامیه پانزدهمین آئین تجلیل از نوگلان حسینی برگزار شد

به گزارش قم پرس مراسم اختتامیه پانزدهمین آئین تجلیل از نوگلان حسینی همراه با معرفی نفرات برگزیده این رویداد ملی در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام سیدمحمدعلی قائم مقامی با اشاره به اینکه رقابت نوگلان حسینی که نوکری امام حسین (ع)، است رقابتی بدون باخت محسوب می‌شود، اظهار داشت: بشریت چه نیازی به دستگاه امام حسین (ع) دارد؟ در این دستگاه چه اتفاقی رخ می‌دهد که در جای دیگر اتفاق نمی‌افتد؛ پاسخ مشخص است. این دستگاه ما را به شهودی می‌رساند که همه مطالبی که در دین الهی بیان شده را می‌توان دید.

وی افزود: از جهان آخرت، بهشت و دوزخ، صراط و هر چه در دین گفته شده در دستگاه امام حسین (ع) مشاهده و تجربه می‌شود. اگر این اخبار را باور و تصدیق کنیم موفق خواهیم شد و در مرحله بعد به آن چیزی که به آن معتقد هستیم نائل می‌شویم.

این استاد حوزه علمیه با طرح این پرسش مبنی بر اینکه آیا همه مواردی که در دین گفته شده می‌توان مشاهده کرد پاسخ داد: بله، همه موارد را می‌توان با چشم دل مشاهده کرد. دانستن با مشاهده کردن بسیار متفاوت است. در دانستن، اجمالا انسان باور می‌کند که خداوند وجود دارد اما این مهم کفایت نمی‌کندبرای آنکه انسان با شیطان و دعوت او که شهودی است، مقابله کند. بخصوص در این عصر، که دعوت به جاذبه‌های او در عرصه‌های مختلف مانند رسانه‌ها موج می‌زند.

در حال تکمیل است...

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید