کد خبر: 358116
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

شبکه یک عازم خط مقدم می‌شود/مرحوم علی حاتمی به روایت سوته دل

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ سریال خط مقدم از یک شنبه ۱۴ آذر ماه از شبکه یک پخش می شود.

مینی سریال خط مقدم از یک شنبه ۱۴ آذر ماه در ۴ قسمت از شبکه یک سیما پخش می شود.

مجموعه تلویزیونی خط مقدم به کارگردانی شهریار بحرانی و تهیه کنندگی مجید حقی؛ به بخشی از دوران حساس و پر التهاب سال‌های ۶۳ تا ۶۵ دفاع مقدس می‌پردازد و محوریت آن درباره شهید طهرانی مقدم است.

در خلاصه داستان مجموعه تلویزیونی خط مقدم آمده است: این فیلم سرگذشت مردان بلندبالایی است که پس از پاییز ۱۳۶۳ با تلاش و مشقت، در روزگار تنهایی و مظلومیت، مجاهدانه جنگیدند.

حسین عارف، حسام حسنی، بهراد رحمانی، آفرین عبیسی، غزاله اکرمی، بهزاد خلج و عطاالله سلیمانیان در این مجموعه نمایشی بازی کرده اند.

زندگی نامه مرحوم علی حاتمی در سوته دل

در آستانه ۱۴ آذر، سالروز درگذشت استاد سینمای ایران، مرحوم علی حاتمی، ۵۲ سال فعالیت های هنری وی در مستند سینمایی سوته دل بررسی می شود.

این مستند که برای اولین بار، پنجشنبه، ۱۱ آذر، ساعت ۲۲، از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد، توسط فرشاد خلیل پور کارگردانی و سالار طهرانی، تهیه‌کنندگی شده است.

این مستند تنها اثر تولید شده مستقل درباره زندگینامه مرحوم علی حاتمی است که در قالب مستند به بررسی زندگینامه علی حاتمی پرداخته و با نگاهی موشکافانه آثار او را مورد تحلیل قرار می دهد.

روند ساخت آثار، سختی ها و مشقت های بسیار در آثار تولید شده، تفکرات و عقاید علی حاتمی از ویژگی های این فیلم مستند سینمایی به شمار می رود.

همچنین هنرمندانِ بزرگی همچون جمشید مشایخی، محمود کلاری، سعید نیکپور، امین تارخ، کتایون امیرابراهیمی، آیدین آغداشلو، احمد بخشی، جلال‌الدین معیریان، ناصر طهماسب، مسعود دلخواه، زاون قوکاسیان، لی لی گلستان، ارسلان کامکار، فرشته طائرپور، پوران درخشنده، مازیار میری و... جلوی دوربین این فیلم به توضیح در مورد همکاری و خاطره هایشان با مرحوم علی حاتمی پرداخته اند.

سوته دل پنجشنبه ۱۱ آذر ساعت ۲۲ از شبکه چهار سیما پخش و روز بعد ساعت ۷:۳۰ بازپخش می‌شود.

آغاز پخش مجموعه طنز پدر پسری از جمعه برای آی‌فیلمی‌ها

پخش سریال تلویزیونی پدر پسری به‌ کارگردانی محمد رضا حاجی غلامی، از ۱۲ آذر در آی‌فیلم فارسی آغاز می‌شود.

سریال پدر پسری محصول سال ۱۳۹۹ اقتباسی از کتاب آخرین نشان مردی به نگارش مهرداد صدقی است که به صورت اپیزودیک در قالب طنز ساخته شده و هر قسمت آن داستانی مجزا دارد.

داستان این سریال درباره نسلی از آدم‌های این دوره است که شاید مشغله‌های امروزی‌مان اجازه نمی‌دهد عوالم و حال و هوای اصیل و ساده و در عین حال متین و نجیب شان را به راحتی درک کنیم. پدرها، همان پدرهایی که نه خیلی قدیمی‌ اند که از دنیای ماچیزی ندانند و نه خیلی امروزی که از همه جیک و پوک ما در هیاهوی مشغله‌های اینترنتی و روابط نصفه و نیمه‌مان با آدم‌هاو چیزها سر دربیاورند.

در این سریال بازیگرانی چون مهران رجبی، عزت‌الله مهرآوران، مریم سرمدی، افشین سنگ چاپ، محمدجواد جعفرپور، کتایون بختیاری و یدالله شادمانی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال پدر پسری هر روز ۱۸:۰۰ روی آنتن شبکه آی فیلم می رود و در ساعت های ۰۲:۰۰ و ۱۰:۰۰ روز بعد بازپخش آن خواهد بود.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس