کد خبر: 358124
۰
۰
نسخه چاپی

حسینی: فرزندان خود را باید با شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله مدرس آشنا کنیم

به گزارش ایرنا، سید محمد حسینی عصر چهارشنبه در آیین اختتامیه پانزدهمین دوره نوگلان حسینی در تهران افزود: رمز و راز ماندگاری شهید مدرس روحیه و تفکر این شهید چه بود که بچه ها در این زمینه کتاب بخوانند و هنرمندان نیز کارهای زیبایی را برای نوجوانان ارایه دهند؟

وی بیان کرد: باید روی نوجوانان سرمایه گذاری کنیم که در آینده ثمرات آن را می‌بینم.

معاون امور مجلس رییس‌جمهوری ضمن تبریک به نوگلان حسینی گفت که خانواده ها فرزندان خود را در این مسیر تربیت کرده اند تا دوستدار امام حسین(ع) باشند.

آیت الله سید حسن طباطبایی معروف به مدرس از مجتهدان تراز اول ناظر بر مجلس شورای ملی و نماینده مردم حوزه انتخابیه تهران طی دوره‌های نخست تا پنجم مجلس بود.

دهم آذرماه مصادف با سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس در سالنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران روز مجلس نامگذاری شده‌است.

پانزدهمین دوره نوگلان حسینی که از شهریورماه امسال آغاز شده بود، عصر چهارشنبه با حضور معاون امورمجلس رییس جمهوری، رییس شورای اسلامی شهر تهران و جمعی دیگر از مسوولان در فرهنگسرای اندیشه تهران به کار خود پایان داد.

آیین «نوگلان حسینی» با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای برتر مداحی و روضه‌خوانی از بین نوجوانان سراسر کشور برای پانزدهمین سال متوالی برگزار شد که بیش از هزار و ۲۰۰ نوجوان مداح در این مسابقه شرکت داشتند.

در این دوره شرکت کنندگان در بخش های راستی آزمایی غیر حضوری و مرحله نهایی(ضبط تلویزیونی) توانایی خود را در محضر داوران مهک زدند.

در مقطع ابتدایی سبحان امیریار، محمدرضا جوانی، علی جعفریان، مهدی بیک وردی و محمد طاها بهمنی و در بخش ابتدایی دوره دوم نیز علی بهزادی، امیر علی خمسه، محمد مهدی گرامی، محمد حسین کاردگرکجوری و محمد طاها طلوعی جایگاه اول تا پنجم را کسب کردند.

همچنین در بخش مقطع متوسطه اول نیز پارسا حسینی، محمد حسن احمدی کمرودی، امیر محمد پیرزاد، محمد حسام نوید یکتا و معین صالحی و در بخش متوسطه دوم امیر حسین باقری، محمد مهدی ابراهیمی، محمد محمد علیخانی، امیر حسین رمضانی و محسن میر کوهی نفرات برتر بودند.

عضو هیات داوران پانزدهمین دوره نوگلان حسینی نیز در این آیین با اشاره به اینکه در این دوره یک هزار و ۲۰۰ نوجوان در چهار رده سنی با یکدیگر به رقابت پرداختند، افزود: هشت داور برای معرفی نفرات برتر انتخاب شده اند.

سعید نسیمی با بیان اینکه این انتخاب ها در پنج بخش مورد ارزیابی هیات داوران قرار گرفت، گفت: این دوره از سطح کمی و کیفی خوبی برخوردار بود و ۳۱ استان و ۱۸۳ شهر در این رویداد ملی شرکت داشتند.

فرزندان خود را باید با شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله مدرس آشنا کنیم

آیت الله سید محمد قائم مقامی استاد حوزه و دانشگاه نیز در اختتامیه پانزدهمین دوره این نوگلان حسینی با اشاره به اینکه علت نیازمندی ما به دستگاه امام حسین(ع) چیست و در این دستگاه چه اتفاقی افتاده که منحصر به فرد بوده چیست؟ گفت: در دستگاه امام حسین(ع) تمام چیزهایی که خداوند در دین وعده داده از جهان آخرت، غایت، صراط و هرچیزی که در دین به آن گفته شده را می توان دید.

فرزندان خود را باید با شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله مدرس آشنا کنیم

وی با اشاره به اینکه اطلاع و مشاهده دو مرحله دین داری است، افزود: با چشم دل، باطن می توان آن را به وضوح دید.

همچنین محمدرضا سنگری نویسنده و پژوهشگر در این مراسم با بیان اینکه نسل امروز را برای مقابله با چالش های آینده آماده کنیم، بیان کرد: به واقع باید مداحان و ذاکرین مطالعات خود را افزایش داده و به تاریخ اسلام، ۱۶ رشته علمی و زبان عربی تسلط داشته باشند چراکه در صورت ندانستن آیات و روایات ناکام خواهند ماند.

وی به شخصیت بزرگوار حضرت زینب(س) نیز اشاره کرد و گفت که این بانوی بزرگ اسلام در پنج سالی که در محضر مادرش فاطمه(س) بود، برای روز عاشورا و آینده خودش را آماده کرد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید