فوت ۴ مادر باردار سنندجی بر اثر ابتلا به کرونا

جهانبخش یوسفی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به دلیل اینکه مادران باردار از گروه‌های پرخطر محسوب می‌شوند لازم است که بدانند واکسن هیچ نوع خطری برای مادر و جنین ندارد و فقط باید از سه ماهگی حاملگی برای واکسن اقدام کنند.

وی افزود: در مهر ماه امسال ۲۱۱ نفر از مادران باردار کُردستانی به کرونا مبتلا شده اند که ۵۲ نفر در بیمارستان بستری شده اند و متأسفانه چهار نفر از مادران بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه ۹۷ درصد از مادران باردار بستری شده در بیمارستان‌ها واکسن را دریافت نکرده بودند ادامه داد: با نزدن واکسن متأسفانه احتمال نوع شدید بیماری وجود دارد و زایمان زودرس نیز دور از انتظار نخواهد بود.

یوسفی خاطرنشان کرد: انتظار داریم مادران باردار برای زدن واکسن تعجیل کنند چرا که واکسن استفاده شده برای این نوع زنان واکسنی غیر فعال است که عوارضی برای خود و جنینشان ایجاد نمی‌کند.

رئیس مرکز بهداشت سنندج اظهار کرد: قبل از هفته چهاردهم بارداری واکسیناسیون برای مادران انجام نمی‌شود اما بعد از طی کردن این دوران می‌توانند نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

یوسفی افزود: متأسفانه آمار استان کردستان نسبت به میانگین کشوری در تزریق واکسن مادران باردار، سه درصد کمتر است و تاکنون شش هزار و ۸۰۰ مادر باردار در استان یک بار واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: هر ویروسی در بدن باعث التهاب شود، می‌تواند مادر باردار را مستعد زایمان زود رس، کاهش رشد جنین یا حتی سقط جنین کند که با توجه به مخاطرات بیماری کرونا برای زنان باردار، این گروه باید به فکر سلامت خود و فرزندشان باشند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید