کد خبر: 358188
۰
۰
نسخه چاپی

مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله یزدی در قم برگزار شد

در این مراسم آیات سید محمد سعیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قم؛ مرتضی مقتدایی مدیر شورای عالی حوزه، سید هاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم؛ عباس کعبی، مهدی هادوی تهرانی و سید محمدجواد علوی بروجردی از استادان برجسته حوزه علمیه قم؛ نمایندگان بیوت مراجع تقلید؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم؛ احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی؛ جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

آیت‌الله محسن اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری در این آیین، با بیان مطالبی پیرامون زندگانی آیت الله یزدی گفت: آن مرحوم همه عمر پربرکت خویش را در راه دفاع از ارزش‌های متعالی قرآن و عترت، دفاع از حقوق مردم، قیام برای اقامه عدل در جامعه اسلامی، مبارزه بی‌امان علیه طاغوت و انحرافات، امر به معروف و نهی ازمنکر، ارایه خدمات بزرگ علمی به حوزه های علمیه و سایر خدمات بزرگ به جامعه صرف کرد.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله یزدی نمونه برجسته عالمی بود که خود را در برابر اقامه عدل، دفاع از مظلوم، تبیین علم عدل الهی و اجرای عدل در جامعه مسئول می‌دید و مسئولانه در این میدان ها قدم برداشت و این عالمان منشا خیر و برکت برای جامعه هستند.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: شایسته است که مردم با چنین عالمانی آشنا شوند، به آن ها اقتدا کنند و آن ها را الگوی خود قرار دهند.

این مراسم از سوی دفتر مقام معظم رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و شورای نگهبان برگزار شد.

مرحوم آیت‌الله «محمد یزدی» به دلیل کهولت سن و بیماری ۱۹ آذرماه ۱۳۹۹ در سن ۸۹ سالگی به دیدار حق شتافت و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شد.

وی از شاگردان برجسته امام خمینی(ره) و آیت‌الله بروجردی(ره) بود که در درس‌های فقه و اصول امام راحل (ره) شرکت داشت؛ این استاد برجسته حوزه از همراهان استوار و ثابت‌قدم مبارزات انقلابی امام خمینی(ره) علیه ظلم، فساد، کفر و استکبار بود.

از این استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکنون، کتاب‌ها و مقاله‌های بسیاری از جمله بیش از ۴۰ عنوان کتاب به زبان فارسی و عربی به چاپ رسیده است.

آیت‌الله یزدی پس از انقلاب مسئولیت‌های فراوانی در عرصه‌های گوناگون بر عهده داشت که می‌توان به نمایندگی مجلس شورای اسلامی، عضویت در شورای نگهبان، ریاست قوه قضاییه و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و دبیری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره کرد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید