‌عادی انگاری شرایط موجود منجر به شیوع پیک ششم کرونا می‌شود

به گزارش ایرنا؛ «هوشنگ بازوند» روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا که به ریاست دکتر رییسی رئیس جمهور و با حضور استانداران و روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و اعضای ستاد ملی به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه در خصوص شیوع سویه جدید کرونا «اومیکرن» در بعضی از کشورها و نگران هایی که در این زمینه برای ورود این بیماری جدید در کشور وجود دارد، مطرح شد و راهکارهای مقابله با آن مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه معوقات کادر درمان و کارکنان وزارت بهداشت مطرح شد که رییس جمهوری و اعضا جلسه دستورات لازم را در این زمینه ارائه کردند.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه بعضی از شهرهای کشور از لحاظ کرونایی قرمز شدند و یک نوع سویه جدید کرونا در دیگر کشورها وجود دارد لذا ما باید همچنان به رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری پایبند باشیم زیرا اگر اصول بهداشتی رعایت نشود امکان اینکه گرفتار پیک ششم شویم، وجود دارد.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به وجود پنج مرز رسمی در استان اظهار داشت: امکان دارد که سویه جدید کرونا اومکیرن از طریق مرزها وارد کشور شود لذا باید علاوه بر کنترل بیشتر مرزها، مردم همچون گذشته نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی جدیت داشته باشند تا وارد پیک ششم کرونا نشویم.

پنج شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفت

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه نیز به ایرنا گفت: براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پنج شهرستان این استان از روز شنبه (۱۳ آذر) در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

«مهدی محمدی» افزود: بر این اساس، شهرستان‌های قصرشیرین، کنگاور، ثلاث باباجانی، اسلام آبادغرب و دالاهو از امروز در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفته‌اند.

وی اظهار داشت: شهرستان های کرمانشاه، ‌هرسین، سنقروکلیایی، پاوه، گیلانغرب، جوانرود، سرپل ذهاب، روانسر و صحنه هم همچنان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

براساس رنگ بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به رنگ بندی ششم آذرماه شهرستان اسلام آبادغرب از وضعیت زرد کرونایی به آبی تغییر رنگ داده است.

براساس آخرین تغییرات در نقشه رنگبندی شهرستان‌های کشور که از ۱۳ آذر اعمال می‌شود؛ با عبور از خیز پنجم کرونا، تهران و ۱۴ مرکز استان دیگر در وضعیت آبی کرونا قرار گرفتند. ۲۸۴ شهرستان در وضعیت آبی ، ۱۵۳ شهرستان زرد، ۹ شهرستان نارنجی و ۲ شهرستان قرمز هستند.

هم اکنون ۲۱۸ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند که از این تعداد ۷۲ نفر در بخش های ویژه بستری هستند و حال ۱۰ نفر هم وخیم است.

مجموع جان باختگان استان کرمانشاه هم از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۹۰۰ نفر رسیده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید