۴ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار گرفت

مجید شیرانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس شهرستان‌های کوهرنگ، فارسان، سامان و خانمیرزا در وضعیت آبی (کم‌خطر) و شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، اردل، کیار و بن کماکان در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

وی در ادامه وضعیت شیوع کرونا در این استان را کاهشی باثبات اعلام کرد و گفت: تعداد بیماران بستری در استان در هفته‌ گذشته نسبت به هفته قبل آن ۱۰ درصد کاهش و تعداد بیماران سرپایی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش داشته است.

شیرانی تصریح کرد: با توجه به روند کاهشی کرونا در استان هنوز علائمی از شیوع موج بعدی وجود ندارد و امید می‌رود روند شیوع با توجه به تداوم اجرای واکسیناسیون علیه کرونا همچنان کاهشی باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری در خصوص سویه جدید ویروس کرونا با عنوان اومیکرون، خاطر نشان کرد: با توجه به سرعت انتشار این ویروس در تعدادی از کشور اروپایی، نگرانی در خصوص شیوع گسترده این سویه افزایش یافت اما با گذشت زمان مشخص شد که علائم این ویروس از سویه‌های قبلی خفیف‌تر بوده و با درد عضلانی و کوفتگی بدن زودگذر همراه است.

شیرانی افزود: با این وجود هنوز قضاوت در خصوص نحوه رفتار سویه اومیکرون زود است و اطلاعات دقیقی در خصوص شدت بیماری‌زایی و فوت ناشی از آن در دسترس نیست.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا ۱۲ آذر ۸۶ هزار و ۵۲۵ مورد مبتلای به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است که از این تعداد یک هزار و ۷۳۸ نفر جان خود را از دست دادند.

هم اینک ۱۲۶ بیمار در بخش‌های ویژه کرونا مراکز درمانی استان بستری هستند که ابتلای ۸۶ مورد از این افراد به ویروس کرونا قطعی شده و حال عمومی ۱۵ نفر وخیم گزارش شده است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید