کد خبر: 358413
۰
۰
نسخه چاپی

در آمد کل گمرکات قم به ۹۸ میلیارد تومان رسید

اسفندیار دریکوندی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: در بخش صادرات مقدار۷۶هزار و ۷۶۱تن انواع کالا از قبیل سرب، انواع هیدروکربن، مفتول مسی، انواع گرانول و کفش و صندل به ارزش ۷۶ میلیون دلار به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، هند، پاکستان و ازبکستان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش۵۴ درصد و از نظر وزن ۱۰۱ درصد رشد داشته‌است.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد گمرکات استان در بخش واردات، افزود: طی مدت یاد شده مقدار ۱۹هزار و ۸۴۴تن کالا از قبیل اجزا و قطعات ماشین لباسشویی، اجزا و قطعات یخچال، اجزا وقطعات موتور سیکلت و قطعات دوچرخه از کشورهایی نظیر چین، هند، ایتالیا، امارات، ترکیه و ژاپن به ارزش ۸۷میلیون دلار از طریق گمرکات استان قم به کشور وارد شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن هشت درصد و از نظر ارزش یک درصد رشد داشته‌است.

وی افزود: در بخش ترانزیت نیز از ابتدای سال‌جاری تا پایان مردادماه مقدار ۲۹هزار و ۱۶۹ تن کالا از سایر گمرکات به گمرکات استان قم ترانزیت شده‌ که در مقایسه با مدت مشابه از نظر وزن پنج درصد کاهش داشته‌است.

دریکوندی گفت: همچنین در حوزه قضایی تعداد ۴۴۵ فقره پرونده مظنون به قاچاق به ارزش ۲ هزار و ۱۰۱ میلیارد ریال در گمرک استان قم تشکیل شده‌ که در مقایسه با مدت مشابه از لحاظ ارزش ۴۷۱ درصد رشد داشته‌است.

وی تاکید کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، روند خدمت‌رسانی به فعالان اقتصادی استان در حوزه صادارت و واردات در سال‌جاری با رشد قابل ملاحظه‌ای مواجه شده‌است و در این رابطه از ظرفیت‌های الکترونیکی ایجاد شده در گمرکات به خوبی استفاده خواهد شد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید