آیت الله علم الهدی: مخالفت با واکسیناسیون کرونا غیرعقلانی و سخیف است

آیت الله سید احمد علم الهدی روز یکشنبه در مراسم آغاز رزمایش سلامت زیستی خراسان رضوی در مشهد افزود: در زمان قدیم که وبا و طاعون بود اگر کسی می‌گفت وسیله ای فراهم شده که می‌توان جلوی بیماری را گرفت حتی آن مردم قرون وسطایی استقبال می‌کردند حالا در این قرن علم و دانش عده‌ای پیدا شده اند و می گویند در برابر تهاجم کرونا کاری نکنیم و حالت دفاعی هم نداشته باشیمکه البته این افراد حتی یک طرح نیز برای مقابل با کرونا معرفی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه این حرکت نابخردانه و غیر معقولانه مخالفت با واکسن به بعضی عزیزان نخبه در عرصه های مختلف از استاد دانشگاه تا روحانی هم نفوذ کرده است و احساس خطر می‌کنیم که دست هایی از دشمن می خواهند مردم و جامعه مبتلا را کنند و در این مسیر عده‌ای ناآگاه را تحریک می‌کنند تا سلامت و عافیت جامعه را از بین ببرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در مقابل این ویروس نابکار که حمله کرده است نباید انفعالی برخورد کنیم مدیر بهشت رضا می‌گفت در موج پنجم طی یک روز ۱۲۵ تن به خاطر ابتلا به کرونا در مشهد فوت کردند و تنها راه مقابله با کرونا واکسیناسیون است. کسانی که دارای ظرفیت نفوذ اجتماعی هستند از ظرفیت خود برای انجام واکسیناسیون استفاده کنند اکنون همه چیز نیز مهیا و رایگان است.

علم الهدی افزود: مقام معظم رهبری خود در عرصه واکسیناسیون پیشقدم بودند. دولت هم قوی و مردانه وارد میدان شده و واکسیناسیون را توسعه داده است و شیوع و فراگیری کم شده است.

وی ادامه داد: در جریان مقابله با کرونا آنچه به چشم آمد نمایش قدرت فداکارانه و ایثارگرانه‌ای بود که عزیزان کادر پزشکی ما انجام دادند و در کنار این عزیزان آنچه در کشور ما به عنوان یک نقطه برجسته قابل توجه است و در سایر جوامع کم نظیر بود این است که افرادی به صورت جهادی در عرصه خدمت وارد شدند که وظیفه اجتماعی و رسمی در این مسیر نداشتند و تنها به خاطر اعتقاد به خدا، معاد، اندیشه جهادی و انقلابی در عرصه خدمت رسانی وارد این عرصه شدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به ایام ولادت حضرت زینب(س) هم گفت: در مقام نمایش چهره زن در اسلام، حضرت زینب(س) به عنوان یک زن بی نظیر ظهور و بروز کرده و استکبارستیزی، غیرتمندی، شهامت و شجاعت آن حضرت بی‌نظیر است.

علم الهدی افزود:نکته ای که از زندگی آن حضرت برای نظام و جامعه درس آموز است این است که آن حضرت خدمات خود را در دل مبارزه انجام داد لذا شخصیت آن حضرت به عنوان الگو مطرح است و از این الگو باید سرمشق بگیریم و به عنوان نمونه کامل در انجام وظایف خود کوتاهی نکنیم.

وی ادامه داد:مکاتب دیگر که خود را مدافع حقوق زن می‌دانند نتوانستند مانند حضرت زینب به بشریت ارائه دهند.

رزمایش سلامت زیستی با هدف انجام واکسیناسیون کرونا در مناطقی از حاشیه شهر مشهد که دز دوم واکسیناسیون در آنجا کمتر از ۵۰ درصد صورت گرفته است امروز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، بسیج جامعه پزشکی و سپاه و بسیج آغاز شد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید