کد خبر: 358502
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

خبر ممنوعیت استفاده از نام‌های محلی برای واحدهای صنفی کذب است

سیدمجید امامی یکشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، اظهار داشت: قانونگذار، سیاستگذاری و نظارت بر نامگذاری اماکن و معابر در کشور را - با توجه به اینکه ما یکی از متنوع ترین کشورهای جهان به لحاظ قومی، زبانی و محلی هستیم و رنگین کمانی از نواحی مختلف را در یک واحد ملی به نام ایران تشکیل داده ایم - بر عهده شورای فرهنگ عمومی قرار داده است.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورایی فرهنگ عمومی نظارت بر نامگذاری اماکن و معابر به عهده معاونت عمرانی وزارت کشور و متعاقب آن در همه استانداری ها وجود و دبیرخانه بسیار فعالی دارد. بخش بسیار مهمی از نظارت ها و اجرای قوانین هم بر عهده اداره کل تبلیعات و اطلاع رسانی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ است.

امامی تصریح کرد: سیاست ها در این موضوع هم بسیار شفاف و براساس بنیه ها و مولفه های هویت ملی است، نه تنها ما مخالف نامگذاری اسم ها و عناوین موجود در جامعه ایران نیستیم بلکه آن را مظهری از تنوع و اقتدار فرهنگی ایران می دانیم، مساله و مشکل بر سر رسم الخط است که بعضی از سیاست های قبلی اجرا نشده و برخی هم نیازمند بازنگری است. لذا خبری که در خصوص ممنوعیت نامگذاری اصناف به نام های محلی و زبان های غیر زبان رسمی یا گویش های محلی مطرح شده صددرصد کذب است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد: باید به سمت بازسازی سیاست هایمان و به رسمیت شناختن و احترام بیشتر به اقوام و گویش های ایرانی در عین تقویت هویت و وحدت ملی حرکت کنیم.

وی گفت: هم شورای فرهنگ عمومی هم شورای نظارت بر نامگذاری اماکن و معابر و مجموعه وزارت فرهنگ ضمن رد این خبر که اساسا از پایه کذب است، امیدوارند بتوانند اقدامات بهینه و ایجابی در جهت تقویت هویت ملی انجام دهند.

به گزارش ایرنا، امروز خبری به نقل از رئیس پلیس اماکن تهران مبنی بر ممنوعیت استفاده از نام‌های محلی (تُرکی، کُردی، لُری، شمالی و ...) برای واحدهای صنفی پایتخت براساس ابلاغیه وزارت ارشاد از سوی رسانه های مختلف منتشر شد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس