کد خبر: 361660
۰
۰
نسخه چاپی

احکام مربوط به تخلفات کنکور سال‌های گذشته تا ۲۰ روز آینده صادر می‌شود

به گزارش ایرنا از خانه ملت، عبدالرسول پورعباس در توضیح نشست روز دوشنبه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس که به موضوع بررسی نحوه اجرای قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون سراسری اختصاص داشت گفت: در بخش نخست نشست امروز، برنامه‌های جدید سازمان سنجش برای اعضای کمیسیون تشریح و برنامه‌های جدید سازمان تبیین شد.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور عنوان کرد: در این جلسه همچنین موضوع نحوه اجرای قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون سراسری با توجه به دغدغه‌های اعضای کمیسیون مورد رسیدگی قرار گرفت.

به گفته پورعباس، سازمان سنجش در این زمینه که به تخلفات گزارش شده برخی از داوطلبان در آزمون‌ سراسری سال‌های گذشته مربوط می‌شود، تدابیر لازم را اتخاذ کرده و تا ۲ الی ۳ هفته آینده نتایج آن مشخص خواهد شد.

رییس سازمان سنجش با بیان اینکه در زمینه گزارش تخلفات مربوط به تقلب برخی داوطلبان در آزمون سراسری با توجه به مستند نبودن دلایل گزارش شده، عمده داوطلبان تبرئه خواهند شد، افزود: در برخی موارد که گزارش‌های مستند وجود دارد، کمیته رسیدگی به تخلفات احکام لازم را صادر خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه مردم مطمئن باشند که رسیدگی‌ها کاملا دقیق و موشکافانه خواهد بود، گفت: این پرونده‌ها عمدتاً در کنکور سراسری رشته پزشکی بوده ولی گزارشات در همه رشته‌ها وجود داشته است.

رییس سازمان سنجش آموزش ادامه داد: منشأ اصلی شک و شبهات به وجود آمده گزارشات مردمی و منطبق نبودن نتایج با سوابق داوطلب است ولی در برخی موارد استفاده از موبایل، هندزفری و امکانات الکترونیک گزارش شده که در این موارد به تخلفات رسیدگی شده است.

پورعباس تصریح کرد: احکام صادره به اطلاع فرد متخلف و دانشگاه می‌رسد و با توجه به اینکه آیین‌نامه رسیدگی به تخلفات کنکور، نشر عمومی آن را اقدام غیرقانونی تلقی کرده نمی‌توان احکام را به اطلاع عموم رساند. با توجه به اینکه تعداد پرونده‌ها زیاد است روزی ۱۰۰ پرونده در حال بررسی است و احکام به مرور صادر می‌شود که پیش‌بینی می‌شود ظرف ۲۰ روز آینده بررسی پرونده‌ها به اتمام برسد.

وی اضافه کرد: البته به شکل عام اعلام خواهیم کرد که چه تعداد از داوطلبان تبرئه کامل می‌شوند و پیش‌بینی ما این است که اکثریت پرونده‌ها نیز منجر به همین نتیجه شود.

رییس سازمان سنجش آموزش در پاسخ به این سوال که آیا رسیدگی‌ها در سازمان سنجش صورت خواهد گرفت یا مراجع نظارتی دیگر نیز به این موضوع ورود می‌کنند، گفت: مجلس رهنمودهای لازم در این زمینه را به سازمان سنجش داده و یک کمیته تخصصی ذیل هیأت بدوی سازمان سنجش تشکیل شده و به پرونده‌ها رسیدگی می‌کند.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید