کد خبر: 361756
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر گیلان به کار خود پایان داد

به گزارش ایرنا، در هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر یکهزار و ۵۸۶ اثر از ۲۴۱ خبرنگار و فعال رسانه‌ای به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که این مقدار نسبت به سال گذشته ۱۳درصد افزایش داشت.
این‌ جشنواره ۱۰ محور و ۱۱ قالب داشت که در برخی از این بخش ها مانند خبر ۹۶ اثر،‌ ۱۹۲ گزارش ، ۱۲۶ تیتر ، ۱۰۲ مصاحبه، ۸۱ یادداشت، ۲۷ کاریکاتور و ۲۷ اینفوگرافی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

جشنواره ابوذر رویدادی برای تولید محتوای هوشمند در جبهه انقلاب

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان در این مراسم، جشنواره ابوذر را رویدادی برای تولید محتوای هوشمند در جبهه انقلاب اعلام‌کرد و اظهار داشت: همه خبرنگاران شرکت کننده در این رویداد برنده هستند.

مهدی پارسا افزود: این جشنواره بزرگترین رویداد رسانه ای گیلان است که امسال با تاسیس بسیج رسانه مصادف شد که نوپاترین قشر در سازمان بسیج است.

وی با بیان اینکه در جشنواره امسال اتفاق بزرگی رقم خود گفت: دشمن از جنگ روایتها و انفعال رسانه ای ما بیشترین بهره را می برد. نباید اجازه دهیم دشمن به اهداف شوم خود دست یابد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان به نقش مهم جشنواره رسانه ای ابوذر در از بین بردن اتاق فکر رسانه ای دشمن اشاره کرد و گفت: امروز افتخار اعضای بسیج رسانه و اهل رسانه پیروی از سیره شهیدانی است که سعی کردند واقعیت اصلی را به اطلاع مردم برساند.

پارسا اضافه کرد: با توجه به تعدد رسانه های داخلی و خارجی امروز هدف دشمن افکار مردم است و این رسالت خبرنگاران را که در قالب جبهه انقلاب و نیل به آرمانهای انقلاب قلم می زنید سخت تر می کند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان خروجی رویداد رسانه ای ابوذر را حرفه‌ای‌تر شدن خبرنگاران دانست و خاطر نشان کرد : این مهم جز با آموزش و افزایش تجارب رسانه‌ای میسر نخواهد شد.

وی خواستار حل مشکلات بیمه ای ، تامین مسکن و ایجاد نظام صنفی برای خبرنگاران شد و اظهار داشت: بسیج رسانه پیگیر مطالبات این قشر است و امیدواریم در دولت جدید ، روح جدیدی بر پیکره رسانه ای دمیده شود.

پارسا از خبرنگارانی که در شرایط سخت شیوع ویروس کرونا تلاش کردند تا ارتباط بین مردم و مسئولین قطع نشود تقدیر کرد .

رسانه ها باید آگاهی را در جامعه ترویج دهند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این جشنواره گفت : در یک نظام مردم سالاری ، رسانه و مطبوعات از ارکان اصلی نظام هستند و اگر به این رکن آسیبی وارد شود جبران ناپذیر خواهد بود چرا که حل آن سالها طول خواهد کشید.

علی اوسط اصغری مقدم اصحاب رسانه را صاحبان اندیشه دانست و تاکید کرد : رسانه ها باید آگاهی را در جامعه ترویج دهند و نقدهای مثبت رسانه است که می تواند جلو انحرافات جامعه را بگیرد.

در این جشنواره از سه خانواده شهید رسانه ، سه پیشکسوت رسانه و گروههای جهادی شهدای رسانه بسیج فومن و شهید آوینی املش ، مسئولان بسیج رسانه املش ، رودسر و صومعه سرا و نفرات برتر در بخشهای تیتر ، خبر ، فضای مجازی ، بخش ویژه ایثار و شهادت ،‌گزارش ویژه مکتوب ،‌اینفوگرافی، کاریکاتور، صدا و سیما (گزارش تلویزیونی) مستند کوتاه، موشن گرافی ، عکس ، گزارش مکتوب ، یادداشت و مصاحبه معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.‌

استان گیلان ۴۶۰ نشریه فعال، ۱۷۶ نشریه مکتوب و ۲۳۸ پایگاه خبری دارد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس