کد خبر: 361767
۰
۰
نسخه چاپی

قرآن کریم سرلوحه کارهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد

به گزارش قم پرس به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی دوشنبه شب در دیدار با سرپرست، مدیران و جمعی از علاقه مندان قرآنی در محل این وزارتخانه، گفت: عمده تاکید ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر توجه و توسل به قرآن و سواد آموزی قرآنی است تا همگان با ترویج، گسترش معارف و آموزه‌های این کتاب آسمانی بتوانیم جامعه‌ای سراسر قرآنی را شکل دهیم.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه وظیفه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش و کمک به عمومی شدن آموزش قرآن، تبیین مفاهیم، حفظ و… است، اظهار داشت: بی تردید ترویج و گسترش قرآن و معارف و آموزه‌های این کتاب آسمانی ما را به سمت تمدن نوین اسلامی هدایت می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تهدیدها و تهاجم فرهنگی دشمنان که امروز نوجوانان و جوانان ما را نشانه رفته است، تاکید کرد: در این برهه حساس زمانی راهی جز توسل به قرآن و گسترش معارف و آموزه‌های قرآنی نداریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر این نکته که از ابتدای قبول مسئولیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ادامه کار معاونت قرآن و عترت مباحثی مطرح بود که فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارتخانه در قالب یک مجموعه جمع آوری شود، اظهار داشت: همواره تاکید من بر این بوده که باید فعالیت‌های قرآنی قوی و استوار از سوی معاونت قرآن و عترت بدون هیچ تقلیلی شکل گرفته و ادامه یابد.

اسماعیلی ادامه داد: نگاه ما در بازسازی‌های ساختار داخلی این است هر انتخابی باید با دقت لازم صورت پذیرد و برای ایجاد تحول جدی و بنیادین از نیروهای شاخص و انقلابی استفاده نمائیم.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به اینکه برای فعالیت‌های قرآنی سال ۱۴۰۱ پیش بینی‌های لازم مد نظر قرار گرفته و لحاظ شده است، گفت: بنا داریم فعالیت‌های معاونت قرآن و عترت به بهترین و قوی‌ترین حالت ممکن با رفع مشکلات موجود به ویژه در بخش سخت افزاری ادامه یابد.

اسماعیلی در عین حال تاکید کرد: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر آنچه مربوط به پشتیبانی باشد به عنوان خادم قرآن انجام خواهیم داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه ابراز امیدواری کرد تا با حضور نیروهای جهادی و انقلابی شاهد رشد و تعالی و همچنین تحولات و رخدادهای خوب و خوشایند در حوزه معاونت قرآن و عترت باشیم.

در ادامه این دیدار شماری از علاقه مندان قرآنی به بیان نقطه نظرات و ارائه پیشنهادات خود پرداختند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید