کد خبر: 362247
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

توسعه هنرستان ها از مهم ترین برنامه های وزارت آموزش و پرورش است

حسین رضایتی در همایش تلفیق شایستگی گروه های آموزشی هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش استان البرز که روز یکشنبه در کانون امام علی (ع) کرج برگزار شد، افزود: امروز جامعه نیاز به گسترش رشته های مهارتی دارد که این مهم باید از سوی اولیا به عنوان شرکای آموزش و پرورش و مسوولان حوزه ستادی و برون سازمانی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش این است که در تعامل و مشارکت با بحث‌های اجرایی و بازار کار بتوانیم آموزش‌ها را به نیازها نزدیک کنیم، خاطرنشان کرد: براین اساس، امسال رشته‌های جدیدی به شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش اضافه و ۷۷ رشته کاردانش و فنی حرفه ای نیز به روز رسانی شد.

رضایتی بیان داشت: درسال تحصیلی جاری نیز در پایه دهم شاهد افزایش ۱.۶ درصدی دانش آموزان مدارس در رشته های کاردانش و فنی حرفه ای که حدود ۶۵ هزار هنر جو می شود و این روند نشان از استقبال خوب خانواده ها از هنرستان ها دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور انتظار می‌رفت از تعداد هنرآموزان کاسته شود اما امسال ۴۰ هزار هنرآموز در پایه دهم هنرستان‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر ثبت‌نام کردند.
رضایتی با بیان اینکه توسعه هنرستان‌ها نیاز به کمک جامعه خیرین مدرسه‌ساز دارد،اضافه کرد: شعار مجمع خیرین مدرسه‌ساز نیز ساخت و تجهیز هنرستان‌ها و افزایش مهارت‌آموزی هنرجویان است.

وی یادآورشد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور انتظار می‌رفت از تعداد هنرآموزان کاسته شود اما امسال تعداد هنرآموز ثبت نام شده درپایه دهم هنرستان‌ها نسبت به سال گذشته بیشتربود.

وی به نیازهنرستان‌ها در سه بخش فضا، تجهیزات و نیروی انسانی پرداخت و عنوان کرد: برای توسعه فضای هنرستان ها نیاز است که در قانون بودجه ۱۴۰۱ و در برنامه هفتم توسعه توجه ویژه ای به تقویت هنرستان ها در کنار سوق دادن کمک های خیرین مدرسه ساز به سمت احداث هنرستان ها صورت گیرد.

معاون آموزشی دفتر آموزش های فنی حرف های و کاردانش وزارت آموزش و پرورش افزود: از شروع سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تا کنون بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به هنرستان ها در استان های مختلف اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: هفت هزار و ۵۰۰ هنرستان در کشور فعالیت دارند که یک میلیون و ۱۰۰ هزارنفر در این مراکز مشغول تحصیل و مهارت آموزی هستند.

رضایتی گفت: بر اساس اهداف قانون برنامه ششم توسعه، تا پایان این برنامه پنج ساله، حدود ۵۰ درصد دانش آموزان دوره متوسطه باید در هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کار دانش تحصیل کنند.

وی تاکید کرد: البرز عملکرد کیفی در حوزه آموزش فنی حرفه ای و کاردانش دارد به گونه ای که راهبری چند برنامه وزارتخانه ای به این استان واگذار شده است.

در این همایش سرگروه های دبیرخانه راهبری کشوری رشته های معماری داخلی، ساختمان، مکانیک خودرو، گرافیک،کارورزی و کارآموزی به ارائه گزارش عملکرد آموزشی – مهارتی در هنرستان های آموزش و پرورش البرز از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون پرداختند.

در این آیین از پوستر مسابقات رباتیک هنرجویان در استان البرز رونمایی شد.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد که بیش از ۳۱ هزار نفر آن در هنرستان مشغول تحصیل هستند.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس