کد خبر: 362296
۰
۰
نسخه چاپی

دانشگاه انسان‌هایی متخصص و متعهد تربیت کند

به گزارش دوشنبه‌شب مرکز خبر حوزه، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در دیدار رییس و معاونان دانشگاه قم، این دانشگاه را سرمایه و اعتباری برای استان قم و کشور دانست و بیان کرد: جامعه مدرسین باید از طریق ایجاد ارتباطی دو سویه با این دانشگاه، علاوه بر گره‌گشایی و راه‌گشایی از امور دانشگاه، مطالبات خود را نیز مطرح کند.

وی ضمن اشاره به دستاوردها و پیشرفت‌های فراوان دانشگاه قم در سال‌های گذشته، افزود: نعمت شما در واقع همین آبرو، اعتبار، علم، دانش و تجربه شماست و اثر این نعمت نیز همین رشد جایگاه این دانشگاه و نیروهای عالم و متعهدی است که در این دانشگاه تربیت یافته‌اند.

وی سابقه خود در دانشگاه قم را مورد اشاره قرارداد و خاطرنشان کرد: اینجانب، آن روزی که این دانشگاه تحت عنوان مدرسه عالی قضایی شکل گرفت، فقه و اصول در آنجا تدریس می‌کردم و اصلا گمان‌ها به این‌سو نمی‌رفت که روزی آن مجموعه کوچک، به چنین دانشگاهی با این ظرفیت بالا تبدیل شود.

در ابتدای جلسه، رییس دانشگاه قم با ارایه گزارش جامعی از وضعیت، فعالیت‌ها، پیشرفت‌ها و اهداف این مجموعه گفت: حیثیت انتساب این دانشگاه به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مورد توجه ویژه است و همه در این راستا دغدغه مندیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسگر دیرباز افزود: بنای ما در این دانشگاه، جذب و استفاده از اساتید قوی و انقلابی است و تاکنون بسیاری از خروجی‌های این دانشگاه در پست‌های حساس و گوناگون مشغول به فعالیت شده‌اند.

وی با اشاره به مساله عفاف و حجاب، اضافه کرد: دانشگاه قم، تقریبا تنها دانشگاه دولتی کشور است که بحث جدایی فضای آموزشی دختر و پسر در آن مورد توجه بوده و هست؛ از حیث دانشجویان، اساتید و کارکنان نیز این دانشگاه وضعیت خوبی دارد و در بین دانشگاه‌های سراسر کشور حائز رتبه ۲۴ است.

معاونان پژوهشی، فرهنگی، آموزشی، دانشجویی و مالی نیز به ارائه گزارشی از حیطه فعالیت خود پرداختند./

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید