کد خبر: 362312
۰
۰
نسخه چاپی

همایش بین‌المللی قرآنی در کربلا در حال برگزاری است

به گزارش قم پرس اولین همایش بین‌المللی قرآنی تدوین و یکسان‌سازی مقررات داوری برای مسابقات قرآن دختران از سوی مؤسسه دارالقرآن آستان مقدس حسینی، در دیروز در کربلا آغاز شده و تا ۴ روز دیگر ادامه دارد.

افتتاحیه این همایش در تالار ام ابیها در دانشگاه حضرت زهرا (س) و با حضور نمایندگان ۱۶ کشور برگزار شد.

در این همایش مهدی قره شیخلو رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه، غلامرضا شاه میوه از داوران بین المللی، محمد رسول عبایی پیشکسوت و فعال قرآنی، شهریار پرهیزگار حافظ برجسته قرآنی، مهدی دغاغله و سید عباس انجام به عنوان تیم قرآنی جمهوری اسلامی ایران در این همایش شرکت کردند.

شیخ خیرالدین الهادی، رئیس دارالقرآن آستان مقدس حسینی، طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این همایش گفت: علاقه به قرآن کریم و هر آنچه در خدمت نهضت قرآنی در جهان اسلام است، یکی از مهم‌ترین مظاهر تقوا است.

وی تصریح کرد: این همایش تخصصی و فنی که اولین همایش در نوع خود در جهان است، به رویدادی مهم برای مؤسسات قرآنی در راستای سازمان‌دهی چشم‌اندازها و برنامه‌های ارائه شده در این همایش بدل می‌شود.

همایش بین‌المللی قرآنی در کربلا در حال برگزاری است

به گفته الهادی این همایش از سویی دیگر نیز منجر به یکسان‌سازی و انضباط در معیارهای داوری در مسابقات قرآنی خواهد شد.امروز ما در مرحله پختگی در کار سازمانی در سطح ملی و بین‌المللی قرار داریم. دارالقرآن تاکنون خدمات زیادی را ارائه کرده، با این حال تمام این خدمات در سطح انفرادی انجام شده است.

همایش بین‌المللی قرآنی در کربلا در حال برگزاری است

شیخ الهادی بیان کرد: مالزی بیش از ۶۷ سال است که دوره‌های مختلف مسابقات بین‌المللی قرآنی را برگزار کرده است، جمهوری اسلامی ایران بیش از ۴۵ سال و اردن نیز بیش از ۲۸ سال است که مسابقات مختلف قرآنی برگزار می‌کنند، کشورهای عربستان سعودی، مراکش، الجزایر، کویت و بحرین و کشورهای مختلف اسلامی نیز به موضوع برگزاری مسابقات قرآنی توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

همایش بین‌المللی قرآنی در کربلا در حال برگزاری است

شایان ذکر است این محفل قرآنی به مدت چهار روز متوالی در ساختمان دارالقرآن الکریم ادامه خواهد داشت.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید