کد خبر: 362356
۰
۰
نسخه چاپی

نقش مهم ارتقای فرهنگ شهروندی در کاهش هزینه‌های شهر

شهردار قم، تنها متولی فرهنگی شهروندی را شهرداری و سازمان فرهنگی دانست و گفت: ارتقاء فرهنگ شهروندی عامل کاهش هزینه‌های شهر می‌شود.

نقش مهم ارتقای فرهنگ شهروندی در کاهش هزینه‌های شهر

به گزارش قم پرس: دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه شورای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم که یکی از دستورات جلسه آن تصویب بودجه ۱۴۰۱ بود، بر رعایت محور بودن این سازمان تأکید کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین رسالت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی فعالیت در حوزه فرهنگ شهروندی بوده و نباید در اجرا و برنامه‌ریزی طرح‌ها از خط اصلی سازمان فاصله گرفته و به حواشی پرداخت، زیرا فرهنگ شهروندی هیچ متولی جز شهرداری و سازمان فرهنگی در شهر ندارد.

وی با بیان اینکه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نیز مانند شهرداری باید برنامه ۵ ساله با برش‌های یک‌ساله داشته باشد تصریح کرد: در قالب بحث‌های بودجه‌ای اولویت‌های برنامه ۵ ساله دنبال شود و نباید به‌صورت موردی و بدون برنامه کلان حرکت کند.

شهردار قم به ظرفیت‌های فرهنگی شهر قم توجه کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در قم استفاده کرده و نباید مانند مراکز فرهنگی که کارهای کوچک و مختلف انجام داده عمل کرد، بلکه با سیاست‌گذاری درست این مراکز فرهنگی کوچک را باید هم‌راستا باسیاست‌ها و برنامه‌های کلان همراه کرد و با چارت و اهداف مشخص به آن‌ها برنامه دهیم و مشارکت مردم در این برنامه‌ها، کلید طلایی حصول اهداف است.

وی وظیفه این سازمان را نظارت و فعال کردن مراکز فرهنگی سطح شهر دانست و مطرح کرد: باید از ظرفیت‌های فرهنگی شهر استفاده کرده و همه آن‌ها را در یک مسیر قرار دهیم، و شهرداری باید تنها آن‌ها را تقویت کرده و بسترسازی لازم را انجام دهیم.

دکتر سقاییان‌نژاد ارتقاء فرهنگ شهروندی را عامل کاهش هزینه‌های شهر دانست و تأکید کرد: امروز شهر با هزینه بالایی اداره شده و هر تغییر کوچک در فرهنگ شهروندی مانند رعایت تفکیک زباله و جمع‌آوری زباله به‌صورت یک روز در میان می‌تواند در کاهش اداره شهر تأثیر بسیاری داشته باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید