کد خبر: 362564
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

حراج ۵۰ میلیون دلاری نقاشی‌های کلود مونه

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از مجله آرت نیوز، این پنج اثر که جزئی از مجموعه خصوصی یک مجموعه‌دار آمریکایی هستند، در روز ۲ مارس (۱۱ اسفند ۱۴۰۰) در حراجی هنر مدرن و معاصر ساتبیز لندن چکش خواهند خورد.

هلنا نیومن، رئیس بخش هنر اروپایی و مدیر جهانی هنر امپرسیونیستی و مدرن ساتبیز، در یک بیانیه گفت این اواخر علاقه به آثار مونه شدت بیشتری گرفته و به طور مشخص مجموعه‌داران آسیایی به بازار این هنرمند رونق بخشیده‌اند.

از جمله ارزشمندترین آثار موجود در بین این پنج اثر، تابلوی انبوهی از گل‌های داوودی (Massif de chrysanthèmes) است که درست همان سالی که مونه کار کشیدن مجموعه نقاشی‌های نیلوفرهای آبی را شروع کرد، یعنی در سال ۱۸۹۷، روی بوم آمد. ارزش تخمینی این تابلو بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون پوند برآورد شده است. از دیگر نقاشی‌های مونه که در این حراجی چکش خواهند خورد، می‌توان به تابلوی بانوان اهل ژیورنی (Les Demoiselles de Giverny) اشاره کرد که با ارزش تخمینی ۱۵ تا ۲۰ میلیون پوند به مزایده گذاشته می‌شود. تابلوی اول در سال ۲۰۰۴ و تابلوی دوم در سال ۲۰۱۲ به مجموعه فروشنده آمریکایی اضافه شدند.

هرکدام از این ۵ نقاشی پیش از آن که برای حراج به لندن منتقل شوند، در گالری‌های ساتبیز در نیویورک، هنگ کنگ و تایپه به نمایش گذاشته خواهند شد.

کلود مونه از بنیان‌گذاران جنبش هنری امپرسیونیسم یا دریافتگری در فرانسه و یکی از نقاشان بزرگ تاریخ است. این نقاش صاحب سبک فرانسوی دوران جوانی و حتی بخشی از میانسالی خود را در فقر گذراند اما سرانجام توانست با فروش آثارش به ثروت و رفاه دست یابد. از مهمترین آثار مونه می‌توان به ۲۵۰ تابلوی مجموعه نیلوفرهای آبی (Nymphéas) اشاره کرد که در آنها کامل‌ترین بیان امپرسیونیستی را آفرید.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس