کد خبر: 362573
۰
۰
نسخه چاپی

آبادانی تعلیم و تربیت به دانش‌آموزان آن است

یوسف نوری عصر پنجشنبه در آیین افتتاح بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی تربیتی ورزشی استان قم با نام «شهید مهدی هندویان»، یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشت و بیان کرد: ان‌شاءالله برکت و نور علما و شهیدان راهگشایِ راه دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت این نظام مقدس اسلامی باشد.

وی گفت: مصداق سند تحول بنیادین، انسان تراز برای رسیدن به حیات طیبه است و این مجتمع از مجتمع‌های حیات طیبه است که جریان تعلیم و تربیت در راستای اهداف عالی تربیت اسلامی که حضرت امام خمینی(ره) برای جمهوری اسلامی ایران ترسیم فرمودند و رهبر معظم انقلاب اسلامی پرچمدار و فرمانده اصلی این میدان هستند و معلمان ما سربازان این میدان هستند، حرکت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برای این خانواده عزیز (خانواده هندویان) که این کار خیر را انجام داده اند و این دانش آموزان مطمئن هستیم که هم راه حضرت زینب کبری(س) را ادامه خواهند داد و هم پاسدار خون شهیدان این دیار مقدس هستند.

نوری در بخش دیگر سخنان خود گفت: در مدرسه را نبندیم و این مدرسه به صورت حقیقی کانون تربیت این محله باشد؛ باید این مدرسه مانند آب جاری و رودخانه خروشان این جریان را داشته باشد، این می شود کانون تربیتی محله که در سند تحول بنیادین است، غیر از این نخواهد شد.

وی افزود: از مدیران این مجتمع می خواهم با همکاری پارک علم و فناوری و استفاده از متخصصان، تلاش کنند تا کارهای این دانش آموزان را بتوانند در یک بستری به فروش برسانند، باید دانش آموز درآمد هم داشته باشد و این در سند تحول بنیادین آمده و دانش آموز باید ساحت اقتصادی و حرفه ای اش که یکی از ساحت های تربیت سند تحول بنیادین است، شکوفا شود و باید این زمینه را فراهم کنیم.

مجتمع آموزشی تربیتی ورزشی «شهید مهدی هندویان» در منطقه پردیسان شهر قم در خیابان سبلان قرار دارد که در مساحت ۱۲ هزار متر مربع و زیربنای ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع توسط حاج ابوالفضل هندویان از خیران مدرسه‌ساز و با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان قم ساخته شده است.

مجموعه اعتبارات خیری و دولتی هزینه شده برای ساخت این مجتمع حدود ۵۸ میلیارد تومان است.

این مدرسه دارای چهار باب مدرسه در مقاطع گوناگون سنی ویژه دانش‌آموزان دختر، دارای ۲ باب سالن ورزشی، چهار باب سالن مطالعه و کتابخانه، ۵۳ باب کلاس درس، ۴۰ باب فضای اداری و جانبی، ۱۲ آزمایشگاه و کارگاه و یک مسجد و نمازخانه مرکزی است.

پردیسان در منطقه هشت شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از منطقه‌های شهرداری قم تبدیل شد و بیشتر واحدهای مسکن خبرنگارما در این منطقه ساخته شده ‌است.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید