کد خبر: 362576
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

مقام روس: سفر رئیسی به مسکو نتایج مهمی در تقویت روابط دو کشور خواهد داشت

«اسماعیل شعبانف» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مسکو با اشاره به دیدارها و تماس های تلفنی روسای جمهوری ایران و روسیه در ماه های اخیر در این تماس ها، دو طرف درخصوص همکاری های ایران و روسیه در حوزه های مختلف و برخی مسائل مهم بین المللی و منطقه ای گفت و گو کردند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه به تازگی اعلام کرد که مقدمات سفر آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به مسکو درحال انجام است.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانوستی، پسکوف روز چهارشنبه به رسانه ها گفت: اقدامات لازم برای سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به روسیه جریان دارد و تاریخ دقیق آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

شعبانف در ادامه مصاحبه، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از کشورهای توانمند منطقه و خاورمیانه است، اظهار داشت: این موقعیت و توانایی ایران، اهمیت روابط با آن برای روسیه را دوچندان می کند و به همین دلیل مقام های روس برای سفر رئیس جمهوری ایران و فراهم آوردن مقدمات این سفر آماده شده و دو طرف برای این منظور تلاش گسترده ای کرده اند.

به گفته مقام روس، سفر رئیسی به مسکو در مرکز توجه افکار عمومی جهان قرار خواهد داشت و رسانه های روسی و خارجی برای این سفر آماده شده اند.

در دیدار رئیسی و پوتین دورنمای همکاری های ایران و روسیه بررسی می شود

مقام روس در ادامه مصاحبه تصریح کرد: در دیدار روسای جمهوری ایران و روسیه، وضع کنونی و دورنمای روابط دوجانبه در حوزه های بازرگانی و اقتصادی، علمی و فناوری و در حوزه های انسانی بررسی و مورد مذاکره قرار خواهد گرفت.

شعبانوف گفت: انتظار می رود سران ایران و روسیه به اجرای طرح های بزرگ دو کشور در عرصه انرژی صلح آمیز هسته ای و حوزه های نفت و گاز و حمل و نقل و صنایع و همکاری در عرصه دفاعی توجه خاص کنند.

وی ادامه داد: معتقدم که توافق هایی در عرصه های اولویت دار روابط دو کشور یعنی در حوزه دفاعی به دست خواهد آمد.

وی افزود: علاوه بر گفت وگو در خصوص موضوعات مرتبط با روابط دوجانبه، دو رئیس جمهور درباره همکاری های منطقه ای ازجمله در قالب سازمان همکاری شانگهای گفت و گو و تبادل نظر خواهند کرد.

شعبانف همچنین اشاره کرد که گفت وگو در خصوص مهمترین مسایل منطقه ای از جمله ضرورت مبارزه مشترک با تروریسم از جمله دیگر محورهای رئیسی و پوتین خواهد بود.

وی گفت: اطمینان داریم این سفر مهم رئیس جمهوری ایران به مسکو به تحکیم هر چه بیشتر روابط دوجانبه بر اساس اصول دوستی و حسن همجواری و ازطریق ساختارهای تجاری و کارفرمایان دو کشور کمک کند.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس