کد خبر: 362631
۰
PNAZAR
نسخه چاپی
اسکوچیچ:

۲ سال ما را دست کم گرفتند هدف تیم ملی فقط صعود به جام جهانی نیست

به گزارش ایرنا، دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در یک گفت‌وگوی تلویزیونی شرکت کرد و درباره شرایط تیم ملی در ۲ سال اخیر اظهار داشت: دو سال پیش شرایط ما خوب نبود، بحث میزبانی در بحرین هم پیش‌آمد و در شرایطی مسابقات را شروع کردیم که مسئله کرونا وجود داشت و این دغدغه کرونا را همین الان هم داریم. با این حال شرایط خیلی خوب پیش رفت و مسئله روانی را خیلی خوب مدیریت کردیم. در این ۲ سال ما را دست کم گرفتند، اما گوش ما بدهکار نبود، کار خودمان را انجام دادیم و الان یک قدم کوچک تا جام جهانی داریم. می‌خواهم که برخی فکر نکنند کار تمام شده و موضوع را ساده بگیرند، در این ۲ سال کارها راحت انجام نشده است. در این ۲ سال به تیمم اعتماد کامل داشتم و ایمان ما به موفقیت هیچ وقت خدشه‌دار نشد. در بحرین حتی یک امتیاز هم نمی‌توانستیم از دست بدهیم و شرایط در لبنان و اردن هم سخت بود و بازیکنان به لحاظ روانی تحت فشار بودند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مسئله دیگر آمادگی جسمانی بازیکنان و موضوع بعدی هم پرونده مارک ویلموتس بود. بحث دستگاه‌های آنالیز و مشکلات دیگر نیز داشتیم. امیدوارم مشکلات بازیکنان نیز حل شود. می‌دانم عزیزی خادم با وزیر ورزش جلسه داشته و به دنبال حل مشکلات بازیکنان است. این موضوع برای من هم خیلی مهم است که بازیکنانم بدون دغدغه بازی کنند. می‌دانم این موضوع چقدر اهمیت دارد که ایران در جام جهانی حضور داشته باشد.

سرمربی تیم ملی درباره برگزاری بازی‌های تیم ملی بدون تماشاگران بیان داشت: موضوع خیلی سخت بود و نمی‌توانستیم شادی مردم را ببینیم، چون آنها در خانه شادی می‌کردند. فوتبال بدون تماشاگران بی‌معنی است و این موضوع زمانی نمود بیشتری پیدا می‌کند که شما به عنوان بازیکن هستید یا به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم ملی حضور دارید. امیدوارم با حضور تماشاگران این انگیزه را از آنها بگیریم. مساله دیگر مربوط به میزان مسوولیت ماست، چون تیم ملی متفاوت از باشگاه است و ما هم از این موضوع مطلع هستیم و در نهایت فوتبال برای تماشاگران برگزار می‌شود.

وی درباره تقویم فشرده مسابقات باشگاهی و همچنین ناراحتی‌اش از زمان بازی هوادار و استقلال تصریح کرد: فکر نمی‌کنم برای ما مشکلی ایجاد کند، چون بازیکنان ما حرفه‌ای هستند و به اینکه مدت زمان کمی کنار هم باشند، عادت کرده‌ایم. چند روز پیش شنیدم استقلال ۱۷ بازیکن کرونایی دارد و من نمی‌توانم از آنها در اردوی تیم ملی استفاده کنم، اما بعد خبر آمد که بازی قرار است برگزار شود و این برای من تعجب انگیز بود که چطور من نمی‌توانم این بازیکنان را به تیم ملی دعوت کنم، اما درست همزمان با فیفادی قرار است بازی استقلال در لیگ برگزار شود.

اسکوچیچ در پاسخ به این سوال که اگر بازیکنی به خاطر کرونا به تیم ملی دعوت نشود چه اتفاقی برایش رخ خواهد داد گفت: اگر چنین مشکلی پیش بیاید، بازیکنان جایگزین می‌شوند. اکنون بازیکنان استقلال هستند و دغدغه‌ای که من دارم، در مورد بازیکنان دیگر هم هست. امیدوارم آنها با صحت و سلامت به اردوی ما برسند. چند روز پیش با پزشکان تیم پروتکل‌های محکمی را تدوین کردیم تا مشکلی رخ ندهد.

وی درباره اینکه که ایران در صورت صعود به جام جهانی در همین پنجره، در ۲ بازی انتهایی نگاهی تدارکاتی خواهد داشت یا خیر اذعان داشت: نمی‌شود به چشم بازی تدارکاتی به آنها نگاه کرد، همیشه در تیم ملی باید انگیزه‌های جدیدی برای خودمان پیدا کنیم. مسوولیت سنگینی به دوش ماست، چون نماینده ملت و کشور هستیم. اول از همه، این اهمیت دارد که قدم نهایی را برای صعود به جام جهانی برداریم و دلم می‌خواهد همه بازیکنان از سهل‌انگاری و غفلت فاصله بگیرند و فکر نکنند که کار تمام شده است. اگر قدم اول را برداشتیم، در خصوص ۲ بازی دیگر هم شرایط همین است. اجازه نخواهم داد که بازیکنان با خیال راحت پا به میدان بگذارند. امکان آن هست که تفکر جدیدی را در آن بازی‌ها امتحان کنم، اما همیشه برای نتیجه گرفتن تلاش می‌کنیم. هدف ما هم فقط صعود به جام جهانی نیست و به دنبال اهداف بزرگ‌تری هستیم.

سرمربی تیم ملی در واکنش به این سوال که خودش تصور می‌کرد چنین نتیجه‌ای به دست بیاورد گفت: به خودم باور و اعتقاد دارم به کاری که انجام می‌دهم. نقش من در این عملکرد پُر رنگ نیست، این کار گروهی بوده که همه در آن نقش داشتند. حقیقتش را بگویم این موضوع برای من چندان معنادار نیست. چیزی که برای من اهمیت دارد این است که بازیکنان تیم ملی ذهنیت برنده دارند و با این ذهنیت به زمین پا می‌گذارند.

به روز رسانی می‌شود...

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس