کد خبر: 362703
۰
۰
نسخه چاپی

گره گشایی از مشکلات مردم با تداوم سفرهای استانی دولت سیزدهم

به گزارش گروه اخبار استان ها ، سفرهای استانی اعضای هیات دولت سیزدهم به استان ها که از شهرهای محروم و کم برخوردار شروع شد، بیانگر آن است که این دولت برای گره گشایی از مشکلات مردم ، برنامه هدفمند دارد.

بازدید از مناطقی که با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم می کنند، در اولویت سفرهای استانی دولتمردان است ، سفرهایی که توانسته امید و نشاط را در کشور زنده کند و این نوید را به مردم بدهد که تا رفع مشکلات، دولت در کنار مردم لحظه ای دست از تلاش برنمی دارد. هر چند نمی توان انتظار داشت که در زمان کوتاه همه مشکلات کشور برطرف شود.

طی هفته گذشته ( ۲۵ دی تا اول بهمن ماه ) نیز سفرهای استانی اعضای هیات دولت با جدیت دنبال شد ، سفرهایی که صرفا به بررسی و شناسایی مشکلات ختم نمی‌شود بلکه ارائه راهکار و به نتیجه رساندن موضوعات، از عزم دولتمردان برای پیشرفت همه جانبه با بهره گیری از ظرفیت هر استان و توجه به برقراری عدالت حکایت دارد.

در هفته آخر دی ماه ماه استان‌های اصفهان ، خوزستان ، خراسان رضوی ، قم ، قزوین ، همدان و کرمان و بخصوص مناطق سیل زده مقصد دولتمردان بود، مسوولان در این سفرها تلاش کردند تا از نزدیک با شاخص‌های توسعه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و مشکلات شهروندان استان های مقصد آشنا شوند و با تصمیم های کارآمد سبب ارتقای این مناطق و رفع مشکلات آنان شوند .

در همین حال همزمان با شروع سیلاب در استان کرمان برخی اعضای کابینه در سفرهای جداگانه با حضور در مناطق سیلزده ضمن نظارت بر روند امدادرسانی دستورات لازم را برای تسریع بازسازی و کمک به سیل‌زدگان صادر کردند.
رییس جمهور نیز بامداد اول بهمن در پایان سفر ۲ روزه خود به روسیه و بدو ورود به فرودگاه مهرآباد تهران، ضمن برقراری تماس تلفنی با استاندار کرمان آخرین وضعیت مناطق سیل زده جنوب و شرق این استان را جویا و ساعتی بعد برای بررسی بیشتر وارد این استان شد.

در ادامه این گزارش به بخش هایی از مهمترین دستاوردهای سفرهای هفته گذشته اشاره می شود:

گرهگشایی از مشکلات مردم با تداوم سفرهای استانی دولت سیزدهم

رییس‌جمهور عصر جمعه گذشته در سفر از پیش اعلام نشده در مناطق سیل‌زده جنوب کرمان حاضر شد و با تاکید بر اهمیت اینکه مردم باید حس کنند که دولتمردان در کنارشان هستند گفت: هر مشکلی را با مشارکت مردم می‌توان حل کرد.

آیت الله ابراهیم رییسی چندساعت پس از آنکه از سفر روسیه به تهران بازگشته بود، عازم جنوب کرمان شد تا در مناطق سیل زده این منطقه حضور یابد.

وی با اهالی سیل‌زده جنوب کرمان دیدار کرد و افزود: در این سیل و سیل قبل استان کرمان، دولتمردان و مسئولان استان پای کار و در کنار مردم بودند و مردم هم احساس کردند که دولت در کنارشان است اما برای گره گشایی از کار مردم این رویه باید ادامه داشته باشد.

معاون اول رییس جمهور هم در تماس تلفنی با استاندار کرمان گزارش وضعیت مناطق سیلزده این استان را جویا شد و ضمن مثبت خواندن اقدامات انجام شده بر بسیج امکانات برای اهالی درگیر آبگرفتگی تاکید کرد.

محمد مخبر ضمن مثبت خواندن اقدامات انجام شده در مناطق سیلزده کرمان و با توجه به گزارش استاندار کرمان بر رسیدگی به خانواده هایی که منازلشان دچار آبگرفتگی شده و بسیج امکانات در این حوزه تاکید کرد.

وزیر کشور نیز به منظور بررسی شرایط امدادرسانی به مناطق سیل زده در جنوب کرمان به این استان سفر کرد .

بازدید از مناطق سیل زده ، حضور بین مردم و بررسی آخرین برآوردها و نیازها از جمله اهداف سفر احمد وحیدی بود که ضمن آن، از مناطق سیل‌زده در شهرستان رودبارجنوب که بیشترین میزان خسارت را از سیل هفته گذشته در استان دیده بود، بازدید کرد و مشکلات مناطق سیل زده در شهرستان قلعه گنج در جنوبی ترین نقطه استان را پیگیری کرد .

وحیدی هفته گذشته نیز در جریان سیلاب از این مناطق در جنوب استان بازدید کرده بود و این سومین سفر او طی ۲ ماه گذشته به کرمان است.

وزیر کشور با اشاره به بازدیدهای خود از نقاط سیل‌زده جنوب کرمان از جمله سیل‌بند شهرستان قلعه گنج گفت: مقرر شد این طرح بسرعت اجرا شود که علاوه بر آن با تامین نکات مهندسی این منطقه را در برابر حوادث اینچنین ایمن می‌کنیم.

اما وزیر آموزش و پرورش نیز که به استان کرمان سفر کرده بود در جریان بازدید از مدارس آسیب دیده ناشی از سیل در شهرستان های جنوب این استان گفت: با تامین اعتبار لازم پیگیر تعمیر، تجهیز و بازسازی مدارس آسیب دیده ناشی از سیل در این مناطق هستیم.

یوسف نوری با حضور در دبیرستان دخترانه شبانه روزی کوثر رودبارجنوب و بررسی میدانی وضعیت این مدرسه گفت: در جریان بارندگی های شدید اخیر به ۶۴ مدرسه در شهرستان رودبارجنوب خسارت وارد شده است.

وی افزود: با تامین اعتبار از محل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، پیگیر تعمیر و تجهیز مدارس و بازسازی مدارسی که قدمت بیشتری داشتند و آسیب شدید دیده اند، خواهیم بود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین پس از آن به بازدید از مدارس عشایری خسارت دیده ناشی از سیل در شهرستان کهنوج پرداخت و در ادامه از مجتمع شبانه روزی عشایری دخترانه حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) در این شهرستان با ۵۰۰ دانش آموز نیز دیدن کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از دولتمردانی است که هفته قبل در سفری ۲ روزه راهی خوزستان شد و در این سفر از کارخانه فولاد شادگان بازدید کرد.

سیدرضا فاطمی امین در نخستین سفر خود به خوزستان از چند طرح تولیدی و صنعتی در شهرستان های ماهشهر، آبادان و خرمشهر نیز بازدید کرد و دیدار با فعالان اقتصادی این شهرستان ها از دیگر برنامه های سفرش بود.

وی همچنین برای بررسی حادثه رانندگی تصادف زنجیره ای ۵۰ دستگاه خودرو در جاده بهبهان به این شهرستان سفر کرد و در این سفر گفت: متاسفانه صنعت خودرو سازی ایران در طول سال های گذشته از نظر کیفیت و قیمت عملکرد و روند مناسبی نداشته است.

وزیر صمت با تاکید بر بررسی کیفیت خودروهای آسیب دیده در این حادثه و همچنین پیگیری تخلفات صورت گرفته، ادامه داد: درخصوص کیفیت خودروهای تولید داخل و یا خودروهای وارداتی بی کیفیت نیز بیشتر از گذشته توجه خواهیم کرد.

وزیر اطلاعات هم که به قم رفته بود در مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: امروز دغدغه دولت سیزدهم، اصلاح وضعیت معیشت است تا سفره مردم بزرگ‌تر و رنگین‌تر شود.

حجت الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل خطیب در سالن جلسه‌های جامعه مدرسین اظهار داشت: دولت سیزدهم وارث مشکل‌هایی است که از گذشته به ارث رسیده و در کنار آن، دشمنی‌های آمریکا و اسرائیل نیز فشارهای مضاعفی را بر ملت بزرگ ایران تحمیل کرده که دولت تمام تلاش و همت خود را به کار خواهد گرفت تا مشکل‌های مردم حل شود.

در همین حال، خراسان رضوی هفته گذشته مقصد سفر استانی دولتمرد دیگری بود. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این سفر در حاشیه برگزاری اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور گفت: ایمنی واکسن کرونا محدود بوده و اینطور نیست که مادام‌العمر اثربخش باشد به همین دلیل بر دریافت دُز سوم آن سه ماه پس از دریافت دُز دوم تاکید داریم.دکتر بهرام عین‌اللهی افزود: وضعیت ویروس اومیکرون در جهان بسیار بحرانی است و آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی با درگیری شدید سویه جدید بیماری کرونا مواجه هستند.

گرهگشایی از مشکلات مردم با تداوم سفرهای استانی دولت سیزدهم

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در راس هیاتی با حضور در شرکت صنایع الکترواُپتیک صاایران و دانشگاه‌صنعتی مالک اشتر اصفهان، از بخش‌های مهم این دو مجموعه بازدید کرد.

سفرهای استانی سایر مسوولان

صادق ستاری‌فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در بازدید از مکان‌های ورزشی آموزش و پرورش آبادان، با تاکید بر بهره‌وری و استفاده بهینه از زیرساخت‌های ورزشی آموزش و پرورش گفت: استفاده از زیرساخت‌های ورزشی سایر دستگاه‌ها در سند تحول دولت که به زودی توسط رییس جمهور ابلاغ خواهد شد دیده شده است.

وی افزود: در این طرح استفاده از زیرساخت‌های ورزشی سایر دستگاه‌ها برای دانش‌آموزان امکان پذیر خواهد شد و دانش‌آموزان می‌توانند در اوقات غیرآموزشی و تعطیل آخر هفته از آنها استفاده کنند.

گرهگشایی از مشکلات مردم با تداوم سفرهای استانی دولت سیزدهم

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی نیز در قزوین در آئین تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان جهاد کشاورزی این استان گفت: با اطمینان به مردم می‌گوییم که محصولات کشاورزی و غذایی تولید داخل، سالم و استاندارد است.

محمد مهدی برومندی با اشاره به ماجرای برگشت فلفل دلمه ای های صادراتی به روسیه و بزرگنمایی این مساله، اظهار داشت: مگر می شود سالانه ۱۰ میلیون تن محصولات کشاورزی از ایران به ۱۹۰ کشور دنیا صادر شود و کشورهای مقصد این محصولات را ارزیابی و بررسی نکنند.

برومندی با بیان این که سیاست وزارت جهاد کشاورزی تولید محصولات سالم و مطابق با استانداردهای ملی و جهانی است، گفت: در رسانه ها خبر بازگشت سیب زمینی ایران از ازبسکتان نیز مطرح شد که چنین چیزی صحت نداشته و حتی خود این کشور به سالم بودن سیب زمینی های ایران اذعان کرده است.

معاون توسعه و مدیریت سرمایه انسانی وزیر نفت هم در بازدید از پالایشگاه آبادان گفت: حدود ۱۵۰ هزار نیروی پیمانکاری شاغل در صنعت نفت و گاز داریم که با طرح طبقه بندی، بیش از ۱۱۰ هزار نفر از آنها ساماندهی شده‌اند.

مهدی علی مددی افزود: لازم است ساماندهی بقیه این نیروها نیز در دستور کار قرار گیرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم ر اهی قم شد و در کمیته تخصصی نشست استانی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با تاکید بر اهمیت ترویج فرزندآوری گفت: باید بکوشیم تا جایی که می توانیم در راستای اقدامات این موضوع گام برداریم تا به جوانی جمعیت کشور کمک کنیم.

دکتر ابوالفضل باقری‌فرد نماینده دیگر وزارت بهداشت بود که هفته قبل راه مشهد شد و همایش روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور شرکت کرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این سفر "برنامه پزشک خانواده" را از رویکردهای مهم این وزارتخانه توصیف و بیان کرد: راه‌اندازی دوره پزشکی عمومی با گرایش ویژه پزشک خانواده در همین راستا مد نظر قرار دارد.

وی به پاسخگویی اجتماعی و عدالت آموزشی به عنوان دیگر برنامه‌ محوری وزارت بهداشت اشاره و بیان کرد: "توجه به نیازهای جامعه در تدوین و بازنگری برنامه‌های آموزشی، استقرار نظام بومی مبتنی بر شواهد و همچنین تاکید بر بهره‌گیری از توانمندی دانشگاهها در ارائه دروس به صورت ترکیبی" محورهای این برنامه را تکشل می‌دهند.

گرهگشایی از مشکلات مردم با تداوم سفرهای استانی دولت سیزدهم

اما معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران هفته گذشته به همدان سفر کرد و در حاشیه جلسه ستاد بازآفرینی استان گفت: با استفاده از ظرفیت نهضت ملی مسکن، ۶۰۰ هزار واحد مسکونی طی چهار سال در مناطق کم برخوردار کشور ساخته می‌شود.

محمد آئینی افزود: با توجه به ظرفیتی که در محلات محدوده بازآفرینی شهری وجود دارد، سالانه ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده و کم برخوردار ساخته شود.

وجیه‌الله جعفری، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) هم در بازدید از شرکتهای تابعه مجتمع سنگ آهن سنگان خواف ضمن دیدار با مسوولان و سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از نزدیک در جریان بررسی مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.

جعفری با تاکید بر ایجاد یک مدیریت واحد در معادن سنگان خواف گفت: معادن سنگ‌آهن سنگان ظرفیت خوبی دارند که ایجاد یک مدیریت واحد می‌تواند به توسعه بهتر آنها منجر شود؛ مقرر است طرح جامعی از نظر استقرار، مواد اولیه و زیرساخت برای منطقه سنگان خواف تهیه و برای تصویب به استان خراسان رضوی ارائه شود.

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای هم در سفر به آبادان از ارائه طرح مهارت آموزی هیبریدی ویژه دانشجویان در قالب ۱۸ واحد درسی و ۵۴۰ ساعت آموزشی برای دانشجویان در سه ترم تحصیلی خبر داد.

غلامحسین حسینی‌نیا افزود: این طرح به شکل فوق برنامه دیده شده که به عنوان واحدهای دانشگاهی قابل پذیرش باشد و پس از بازنگری برنامه درسی، وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

همچنین معاون وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان دانشجویان کشور که در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه جیرفت شرکت کرده بود، دیپلماسی علمی را یکی از برنامه های مهم وزارت علوم برشمرد و بر تلاش بیشتر دانشگاه ها در این زمینه تاکید کرد.

هاشم داداش پور با بیان اینکه دانشگاه ها به سمت تربیت دانشجوی کارآفرین حرکت می کنند، تصریح کرد: امروز برخی از دانشگاه های کشور نسل چهارم را تجربه می کنند و این مهم نیز باید در دستور کار تمام دانشگاه ها قرار گیرد.

وی به آمادگی دانشگاه ها برای حضور دانشجویان اشاره کرد و گفت: از ترم بهمن ماه دانشجویان با رعایت مسائل بهداشتی در دانشگاه ها حضور می یابند و آموزش حضوری از سرگرفته می شود.

گرهگشایی از مشکلات مردم با تداوم سفرهای استانی دولت سیزدهم

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید دانشگاه اردکان یزد با بیان اینکه یزد، قطب فناوری و نوآوری کشور محسوب می گردد، در خصوص ارتقاء مرکز نوآوری دانشگاه اردکان به پردیس علم و فناوری و در نهایت به پارک علم و فناوری قول مساعد داد.

علی خیرالدین ، شرکت های دانش بنیان را بستر خوبی جهت تحقق دانشگاه های نسل چهارم عنوان کرد و افزود: از ۶۵ هزار شغل ایجاد شده در شرکت های دانش بنیان، ۵۰ هزار شغل مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی است و امیدواریم با اجرای طرح «دست یار فناوری» جهت ورود بهتر دانشجویان به بازار کار تحول بزرگی ایجاد شود.

وی یکی از مشکلات کشور را خام فروشی و خام سوزی عنوان و گفت: چنانچه در قالب سامانه نظام ایده ها و نیازها، نیازهای کشور رسم و در کنارش نقشه توانمندی ها و ایده ها را هم رسم کنیم می توانیم با توجه به شرایط هر منطقه، فناوری هایی را بیاوریم که بتوانیم از آن استفاده حداکثری داشته باشیم.

معاون حقوقی و امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در سفری به گرگان گفت که توجه جدی به مناطق کمتر برخوردار و اجرای برنامه‌های هدفمند فرهنگی در اولویت کاری مدیران استانی ادارات کل فرهنگ و ارشاد قرار دارد.

سیدمحمد هاشمی افزود: باید شرایط به گونه ای باشه که حمایت ها و خدمات فرهنگی به این مناطق سرازیر شود تا کم کاری سال های گذشته جبران گردد.

گرهگشایی از مشکلات مردم با تداوم سفرهای استانی دولت سیزدهم

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور در بازدید از پروژه‌های تامین آب شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: انجام پروژه‌های آب از جمله تامین آب مشهد به دلیل زائرپذیربودن این کلانشهر و نیز زیرساخت‌های انرژی کشور از اولویت و اهمیت ویژه‌ برخوردار است.

هادی زاهدی وفا افزود:پروژه‌های مختلفی در کشور و مشهد برای تامین آب در حال اجراست که اعتباراتی نیز در چارچوب بودجه به آنها تخصیص یافته‌است.

وی افزود: در بازدید امروز نیز از روند اجرای پروژه‌ها سرکشی شد تا با اطمینان از سرعت کار در خصوص رفع مشکلات تامین اعتبار شود و اقدامات لازم صورت گیرد.

اما مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم تودیع و معارفه سرپرست و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در دوره جدید مدیریتی این وزارتخانه با ارایه سبکی جدید ۱۰۶ عنوان پروژه تحولی تعریف شده است که باید گزارش عملکرد این پروژه ها هر سه ماه یک بار ارائه شود.

شهاب جنابی افزود: وزارتخانه در دوره جدید مدیریتی خود برنامه ای در پنج سطح را تعریف و به مجلس شورای اسلامی ارایه کرد که بخش اول آن مربوط به برنامه های کوتاه مدت یا فوریت دار است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم در آیین تکریم و معارفه مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی در اراک گفت: ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی از مجموع یک میلیون واحد مسکونی تعهد مورد نظر دولت، برعهده این بنیاد قرار دارد.

اکبر نیکزاد افزود: اکنون ۲۱۰ هزار و۳۷ واحد مسکونی شامل ۱۵۷ هزار و ۶۹۹ واحد در روستاها و ۵۴ هزار ۳۳۸ واحد در شهرها توسط بنیاد مسکن در حال ساخت است.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید