کد خبر: 362824
۰
۰
نسخه چاپی

ضرورت نام‌گذاری روز ملی پاکبان

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به لزوم نام‌گذاری روز ملی پاکبان در کشور عنوان کرد: جای خالی چنین روزی در کشور احساس می‌شود که شهرداری قم می‌تواند در نخستین گام از طریق شورای فرهنگ عمومی استان و بعدازآن شورای عالی فرهنگی برای نام‌گذاری این روز اقدام کند.

 ضرورت نام‌گذاری روز ملی پاکبان

به گزارش قم پرس: عباس ذاکریان در جلسه تقدیر از اعضای کمیته بهداشت و سلامت شرکت‌های خدمات شهری شهرداری قم، با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: پاکبانان از اقشار ضعیف و در عین حال با مناعت طبع بالایی هستند که نفس ارائه خدمات به آنان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه کارگران و پاکبانان خدمات شهری از اقشاری بوده که سرما و گرما، شب و روز، تعطیل و غیرتعطیل در حال ارائه خدمت به مردم هستند، ابراز کرد: غربالگری این افراد بسیار مهم است و باید به صورت مداوم پیگیر سلامت آنان و شناسایی مشکلاتشان بود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با تاکید بر اینکه باید اقدمات مداخله‌ای برای سلامت این افراد صورت گیرد، تصریح کرد: باید توجه ویژه‌ای به مباحث روحی و روانی این افراد شود، چراکه به شدت آسیب‌پذیر بوده و اگر به موقع مداخله صورت نگیرد دچار مشکلات لاینحلی می‌شوند.

وی توجه ویژه به مشاوره‌های فردی و خانوادگی این افراد را مورد توجه قرار داد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های گردشگری شهری و حتی استان‌های دیگر برای پاکبانان برنامه‌ریزی شود.

ذاکریان با اشاره به لزوم نام‌گذاری روز ملی پاکبان در کشور عنوان کرد: جای خالی چنین روزی در کشور احساس می‌شود که شهرداری قم می‌تواند در نخستین گام از طریق شورای فرهنگ عمومی استان و بعدازآن شورای عالی فرهنگی برای نام‌گذاری این روز اقدام کند.

وی با تاکید مجدد بر لزوم تکریم کارگران و خانواده آنان یادآور شد: می‌توان با رایزنی با فعالان مدنی و خیرین زمینه سفر ارزان قیمت پاکبانان به اماکن زیارتی و تفریحی کشور را مهیا کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: خوشبختانه در سال های گذشته با اقدامات آموزشی، میزان ایمنی کارگران و پاکبانان افزایش‌یافته است که باید در این زمینه همچنان با جدیت و حتی برخوردهای سلبی سلامت این عزیزان را افزایش داد.***

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید