کد خبر: 362854
۰
۰
نسخه چاپی

دریاچه نمک پیش از بحرانی شدن نیازمند توجه ملی است

محسن اوروجی روز دوشنبه در پنجاهمین جلسه شورای اطلاع رسانی قم در سالن کرامت استانداری، با استقبال از مطالبه گری رسانه های استان پیرامون مسائل زیست محیطی قم ادامه داد: قرارگرفتن دریاچه نمک در فلات مرکزی کشور و در مجاورت استان های پرجمعیت از جمله اصفهان، تهران، قم، قزوین و سمنان اهمیت توجه به این دریاچه را چند برابر کرده است.

وی ادامه داد: اهمیت دریاچه نمک قم کمتر از دریاچه ارومیه نیست به همین دلیل همانگونه که با تشکیل کمیته ای کشوری، احیای این دریاچه به اولویت ملی تبدیل شد، ضرورت دارد تا این موضوع برای دریاچه نمک نیز تکرار شود.

اوروجی با بیان اینکه در صورتی که حقابه این دریاچه تامین نشود، با روند فعلی با چالش های جدی در این زمینه مواجه می شویم، افزود: باید اقدام های اساسی برای مدیریت محیط زیست استان و جلوگیری از فرسایش و تخریب آن انجام شود.

وی با اشاره به درگیری چندین روزه این استان با گرد و غبارهای محلی طی چند هفته اخیر گفت: در شرایط اضطرار بین دستگاه های استان تقسیم کار انجام شده است که سازمان هواشناسی وظیفه اعلام پیش بینی جوی، اداره کل محیط زیست اعلام میزان ریزگردها و مرکز بهداشت نیز اعلام شاخص وضعیت را به عهده دارند.

مدیرکل مدیریت بحران قم با بیان اینکه در ۶ ماه گذشته هیچ بازندگی در استان ثبت نشده است گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی هوای استان تا هفته های آینده صاف است و وزش باد آنچنانی نداریم ضمن اینکه به دلیل وضعیت خاص بارندگی ها، ورزش بادی اندک، منجر به گرد و خاک محلی در این استان می شود.

وی با اشاره به اهمیت ورود خیرین استان در طرح های زیست محیطی گفت: باید بستر مناسب برای ورود و نقش آفرینی خیرین استان در زمینه طرح های بیابان زدایی، گسترش فضای سبز و همچنین کاشت گیاهان انجام شود.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید