سمنان و سرخه در وضعیت زرد/ کرونا عقب نمی‌نشیند

به گزارش قم پرس طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا دو شهرستان استان سمنان همچنان در وضعیت زرد قرار دارند. سرخه و سمنان در حالی در وضعیت هشدار هستند که دیگر شهرستان‌های استان سمنان در شرایط آبی کرونایی قرار گرفته است.

در حالی وضعیت زرد در سرخه برای اولین بار بعد از ماه‌ها رقم می‌خورد که سمنان از بیست و پنجم دیماه ۱۴۰۰ در وضعیت زرد قرار داشته و دو هفته است که این شرایط تجدید می‌شود.

نکته مثبت تغییر رنگ اما قرارگیری گرمسار در بین شهرستان‌های آبی استان سمنان بود شهرستانی که از ۲۵ دیماه در وضعیت زرد قرار داشت و با کنترل شرایط به وضعیت آبی بازگشته است.

میزان ابتلای به کرونا در شهرستان‌های استان سمنان در هفته گذشته افزایش چشم گیر داشته است تا جایی که طی آخرین روز دیماه میزان ابتلای به کرونا در استان طی یک ۲۴ از ۱۰۰ نفر نیز عبور کرد اما باید گفت میزان بستری و وخامت حال در بین مبتلایان به کرونا کاهش چشم‌گیری داشته است.

شمار بستری‌های ۲۴ ساعت منتهی به دوم بهمن ماه ۲۵ نفر اعلام شده است همچنین آزمایش کرونای ۸۹ نفر مثبت اعلام شد که نسبت به ماه گذشته در همین حوالی رشد چهار برابری دارد.

۹۵ درصد از مردم استان سمنان واکسن نوبت اول کرونای خود را دریافت کرده و میزان دریافت واکسن دز دوم ۸۴ درصد و دز سوم به گفته مسئولان نزدیک به ۵۰ درصد است که نشان می‌دهد استان سمنان از لحاظ شاخص‌ها از دیگر استان‌ها قدری عملکرد بهتری داشته اما باید مابقی افراد باقی مانده هم واکسن خود را دریافت کنند.

تغییر وضعیت شهرها البته این معنی نیست که رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یابد بلکه همچنان واکسیناسیون و رعایت فاصله گذاری اجتماعی مهمترین توصیه مسئولان به مردم استان سمنان است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید