کد خبر: 363154
۰
۰
نسخه چاپی

برگزیدگان جشنواره شعر اشراق در قم تقدیر شدند

دبیر جشنواره شعر اشراق در این مراسم، فرهنگ و هنر را زبان تفاهم همه جوامع و پشتوانه تمدن سازی دانست و گفت: حوزه های علمیه برای تعمیق و تثبیت اندیشه اسلامی در جامعه، باید نسبت به مقوله هنر اهتمام جدی داشته باشند، به ویژه شعر که جایگاه ویژه ای در کشورمان دارد.

حجت الاسلام سید محمدمهدی شفیعی جشنواره شعر اشراق را پس از گذشته پنج دوره، دارای استحکام و جایگاه مناسب دانست و گفت: در این دوره از جشنواره، استقبال بسیار گسترده تر و اشعار رسیده به دبیرخانه، بسیار با کیفیت و خوب بودند.

وی با اشاره به برگزاری کارگاهها و اردوهای آموزشی برای طلاب و روحانیون شاعر در قالب جشنواره شعر اشراق، خاطرنشان کرد: در این دوره با توجه به نیاز بسیار جدی هیأت های مذهبی به محتوای مناسب اشعار آیینی، بخش نوحه و سرود به جشنواره افزوده شده بود.

دبیر جشنواره شعر اشراق در پایان با اشاره به توجه جدی به فضای مجازی و ساخت بیش از ۱۰۰ کلیپ از شعرخوانی شاعران در این دوره، تصریح کرد: در پنجمین دوره شعر اشراق ۸۵۰ شاعر بیش از ۲ هزار و ۶۹۳ اثر را به دبیرخانه ارسال کرده بودند که رشد ۲.۵ برابری را نشان می دهد.

طلاب شاعر خارجی ظرفیت مناسبی برای ترویج اسلام و انقلاب هستند

یکی از داوران جشنواره شعر اشراق نیز در این مراسم از ارتقاء و بهبود چشمگیر سطح کمی و کیفی آثار شاعران خبر داد و گفت: البته تا رسیدن به سطح مطلوب فاصله زیادی داریم، اما کشف و شناسایی استعدادها که از اهداف این جشنواره بود، به خوبی انجام شد.

حجت الاسلام زکریا اخلاقی بر ضرورت برنامه ریزی برای رشد و شکوفایی طلاب مستعد سرودن اشعار تأکید کرد و گفت: در میان آثار ارسالی به دبیرخانه، ۲۵۰ شعر غیرفارسی وجود دارد که این شاعران می توانند بهترین پشتوانه برای ترویج اسلام و انقلاب در دیگر کشورها با زبان هنر باشد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه مقوله شعر در دیگر کشورها به ویژه کشورهای عربی، تصریح کرد: مسؤولان حوزه به ویژه جامعه المصطفی باید برای بهره مندی از ظرفیت هنر برای ترویج معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تلاش کنند.

در پنجمین جشنواره بین المللی شعر حوزه (اشراق) ۸۵۰ شاعر با ۲ هزار و ۶۹۳ اثر شرکت کرده بودند که یک هزار و ۸۶۰ اثر در بخش شعر کلاسیک، ۲۰۰ اثر در بخش شعر نو، ۹۰ اثر در بخش شعر کودک و نوجوان، ۱۰۸ اثر در بخش موضوع ویژه، ۲۵۰ اثر در بخش غیرفارسی، ۱۰۰ اثر در بخش نوحه و سرود و ۸۵ اثر در بخش کتاب بودند./

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید