کد خبر: 363159
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

ایران و عراق در محاصره اعداد؛ من خود آن سیزدهَم

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران امروز از ساعت ۱۸ باید در هفتمین هفته رقابت‌های دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا و در گروه A به مصاف تیم ملی عراق برود.

در ادامه نکاتی مهم از این بازی را مرور خواهیم کرد:

*این سی و یکمین تقابل ۲ تیم در رقابت‌های مختلف خواهد بود. عراق و ایران تا به حال در چارچوب دیدارهای دوستانه(۸)، جام ملت‌های آسیا(۷)، غرب آسیا(۵)، مقدماتی جام جهانی(۷)، مقدماتی المپیک(۳) و بازی‌های آسیایی(۱) به مصاف یکدیگر رفته‌اند که ماحصل آن ۱۷ پیروزی برای ایران، ۶ برد برای عراق و هفت تساوی بوده است. ایران ۴۱ گل زده و عراق موفق به زدن ۲۱ گل شده است تا میانگین ۲.۰۶ گل در هر یک از دیدارهای این ۲ تیم غرب آسیایی به ثبت برسد.

*۲۹ بازیکن ایرانی تا به حال موفق به باز کردن دروازه عراق شده‌اند که علی دایی با چهار گل، بهترین گلزن است. او در چهار بازی متوالی موفق به باز کردن دروازه عراقی‌ها شد. حمید شیرزادگان، حسین کلانی و سردار آزمون هم سه گله هستند. آزمون این فرصت را داشت تا با زدن یک گل به رکورد علی دایی برسد اما با توجه به نرسیدن به این مسابقه این شانس را از دست داد.

*در سوی مقابل یونس محمود با ۲ گل، بهترین گلزن عراق در دیدار برابر تیم ملی محسوب می‌شود. ۱۸ بازیکن دیگر یک بار به ایران گل زده‌اند.

*۲ تیم در مرحله قبلی انتخابی جام جهانی در یک گروه قرار داشتند. عراق در بازی رفت با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید. مهند علی و علا عباس برای تیم میزبان گلزنی کردند و احمد نوراللهی زننده تک گل ایران بود. در دیدار برگشت ملی‌پوشان با تک گل سردار آزمون برد را مال خود کردند. در دیدار رفت این مرحله نیز ایران با سه گل به پیروزی رسید و حالا باید دید در اولین جدال ۲ تیم در ایران چه نتیجه‌ای به دست می‌آید.

*این دومین بازی ۲ تیم در بهمن‌ماه به حساب می‌آید. دیدار قبلی ۲ تیم در این ماه با برتری عراق تمام شد.

*دوازدهمین جدال ۲ تیم در ایران در شرایطی برگزار می‌شود که هفت برد، سه باخت و یک تساوی برای ملی‌پوشان تا به اینجا در خانه رقم خورده است.

*ایران در ۲ رویارویی اخیر به برتری رسیده و آخرین برد عراق در آبان ماه سال ۱۳۹۸ ثبت شد که از آن حدود ۲ سال و سه ماه می‌گذرد.

*هفتم شهریورماه سال ۱۳۵۴ نخستین بازی ایران و عراق در روز هفتم بود که با برتری یک بر صفر ملی‌پوشان همراه شد. این مسابقه در چارچوب مقدماتی المپیک ۱۹۷۶ به انجام رسید که علیرضا خورشیدی زننده تک گل مسابقه بود.

*دراگان اسکوچیچ برای چهاردهمین بار باید هدایت تیم ملی فوتبال ایران را در دست بگیرد. او در ۱۳ بازی قبلی به ۱۲ برد و یک تساوی رسیده است. ۳۳ گل زده و سه گل خورده ماحصل ملی‌پوشان در این تعداد بازی بوده که با ۱۰ کلین‌شیت همراه شده است. همچنین سرمربی کروات تیم ملی برای چهارمین بار در ورزشگاه آزادی پذیرای حریفان خواهد بود. بردهای سه بر صفر و یک بر صفر مقابل سوریه و همچنین تساوی یک بر یک در جدال با کره‌ جنوبی نتایج قبلی را تشکیل می‌دهند.

تیم ملی فوتبال ایران تا پایان هفته ششم با ۱۶ امتیاز صدرنشین گروه است و ۲ امتیاز بیشتر از کره جنوبی دارد. ملی‌پوشان برای مسجل کردن صعود به جام جهانی قطر نیازمند سه امتیاز دیدار با عراق خواهند بود. در طرف مقابل عراق با چهار امتیاز در رده پنجم جدول جای گرفته است و پیروزی مقابل ایران آنها را به قرار گرفتن در رده سوم و صعود به پلی‌آف افزایش می‌دهد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس