کد خبر: 363171
۰
۰
نسخه چاپی

۴۱ طرح کشاورزی به‌مناسبت دهه فجر در قم به‌بهره‌برداری می‌رسد

محمد رضا حاجی‌رضا روز پنجشنبه درگفت‌و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: این طرح‌ها در زمینه آب‌ و خاک، تولیدات دامی، شیلات و امور آبزیان، صنایع تبدیلی و غذایی و تولیدات گیاهی است که با بهره‌برداری از آن‌ها برای ۲۶۰ نفر به صورت مستقیم فرصت اشتغال ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به جزییات این طرح‌ها، افزود: در زیر بخش آب و خاک ۱۸ طرح با میزان سرمایه گذاری ۱۸۲میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۱۳۴ نفر، درحوزه تولیدات دامی ۱۲ طرح با ۳۳۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای ۴۵ نفر و در بخش شیلات و امور آبزیان پنج طرح با سرمایه گذاری ۲۶ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۱۰ نفر به‌بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: همچنین در زیربخش صنایع تبدیلی و غذایی چهار طرح با سرمایه‌گذاری ۲۰۸ میلیارد و ۶۳۲ میلیون ریال و ایجاد اشتغال برای ۴۸ نفر و در حوزه تولیدات گیاهی دو طرح با سرمایه گذاری ۱۷۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال و ایجاد اشتغال برای ۲۳ نفر افتتاح خواهد شد.

حاجی رضا درادامه با اشاره به این که فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان احصا شده‌است و حضور سرمایه‌گذاران در این بخش تسهیل خواهد شد، گفت: حرکت به سمت کشاورزی تجاری در دستور کار استان است و در این راستا به راهبرد تغییر الگوی کشت، کشاورزی قراردادی و تقویت زنجیره تولید، توجه لازم را خواهیم داشت.

وی همچنین با بیان این که در حوزه تولید و انتقال دانش باید اقدام‌های بیشتری در بخش کشاورزی استان صورت گیرد، افزود: افتخار قم وجود کشاورزان باتجربه و نخبه است که با دانش خود توانسته‌اند با وجود سختی کار کشاورزی در این استان،‌ در تولید بسیاری از محصولات سرآمد باشند.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید