کد خبر: 363205
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

رئیس‌کل بانک مرکزی در چهارمین جلسه کارگروه هماهنگی سیاست‌های ارزی و تجاری:

به گزارش ایرنا، دکتر صالح‌آبادی در این جلسه با اشاره به اهمیت نگاه صادرات محور در حوزه اقتصادی کشور تصریح کرد: نگاه ارزآوری و صادرات محور یک نگاه مترقی در اقتصاد است و کشورهایی در اقتصاد دنیا موفق بوده‌اند که بر ارزآوری از محل صادرات تکیه کرده‌اند. در این راستا وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها باید در جهت سیاست‌ها و برنامه‌هایی گام بردارند که منجر به ورود ارز به کشور شود.

رئیس‌کل بانک مرکزی همچنین با اظهار امیدواری در خصوص افزایش درآمدهای ارزی در سال آتی افزود: حمایت از تولید داخل و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های اقتصادی کشور باید در دستور کار قرار گیرد و از هدررفت منابع ارزی برای واردات کالاهای غیرضروری و لوکس جلوگیری شود.

دکتر صالح‌آبادی با اشاره به شروع اجرایی شدن فرآیند تأمین مالی زنجیره تولید در شبکه بانکی اظهار داشت: در تأمین مالی واحدهای تولیدی و صنعتی از ظرفیت‌های این طرح و همچنین اوراق گام با هماهنگی وزارت صمت استفاده می‌کنیم تا بتوانیم بیشترین بهره‌وری را از منابع پولی کشور داشته باشیم.

دکتر فاطمی امین؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه بر هماهنگی و کارایی سیاست‌های ارزی و تجاری تاکید کرد و افزود: با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط رویه‌های مربوط به صادرات غیرنفتی و تشویق به هدایت ارزهای حاصل از صادرات به چرخه تجاری و تولیدی کشور و همچنین تأمین مالی زنجیره تولید تسهیل خواهد شد.

تأمین مالی واحدهای تولیدی و صنعتی، برنامه‌ریزی تأمین ارز کالاهای وارداتی با توجه به درآمدهای ارزی کشور در سال 1401، اصلاح فرآیندهای تجاری به منظور تسهیل رویه‌های مربوطه و همچنین برنامه اقدام واردات از طریق رمز دارایی‌ها از موضوعات مورد بحث در چهارمین جلسه کارگروه مشترک بانک مرکزی و وزارت صمت بود..

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس