کد خبر: 363262
۰
PNAZAR
نسخه چاپی
عزیزی‌خادم:

دولت سیزدهم پاداش صعود به جام جهانی فوتبال را در کمترین زمان ممکن پرداخت کرد

«شهاب عزیزی‌خادم» در گفت وگویی درباره صعود تیم ملی فوتبال به جام‌جهانی۲۰۲۰ قطر اظهار داشت:‌ این یک کار بزرگ بود و صعود تیم ملی را به مردم ایران، خانواده شهدا و مجموع دست‌اندرکاران فوتبال ایران تبریک می‌گویم. به عنوان رییس فدراسیون فوتبال به تیم ملی و ملت بزرگ ایران افتخار می‌کنم. به عنوان عضو کوچک خانواده فوتبال که کمترین نقش را در این صعود داشتم از پروردگار عالم تشکر می‌کنم. صعود با کمترین هزینه و در سریعترین زمان کار راحتی نبود. من کمترین نقش در این صعود داشتم خداوند عالم عنایت خاصی به این تیم داشت. من این عنایت ویژه را به هیچ چیزی عوض نخواهم کرد.

رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به نتایج تیم ملی در مقدماتی نخست جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: کسی تصور نمی‌کرد که ایران به این راحتی صعود کند و برخی انتظار حذف تیم در همان دور اول را داشتند در دور نخست با ویلموتس اعتبار تیم ملی کمرنگ شده بود حتی میزبانی از ما گرفته شده بود اما مقتدرانه به جام جهانی برگشتیم.

رییس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: برای صعود ایران به جام جهانی خداوند عالم کمک کرد و کادر فنی و بازیکنان خوب ما هم زحمت کشیدند. این صعود با همدلی و همراهی تمام مجموعه فوتبال شکل گرفت. در مقدماتی نخست و در کشور بحرین وزیر ورزش یکی از کشورهای منطقه که شاید فوتبالش جایگاه بالایی هم ندارد همراه با سفیر این کشور قبل از بازی ما با بحرین نزد ما آمد و گفت دوست داریم ایران در این مسابقات برنده شود و تیم شما را در قطر ببینیم. این خاطره مال زمانی بود که ما در مرحله قبلی در آستانه حذف قرار داشتیم و در نهایت با کسب چهار برد توانستیم به عنوان سرگروه صعود کنیم. در آن زمان با یک باخت یا تساوی ممکن بود تمام رویای حضور در جام جهانی و جام ملت‌ها از دست برود اما ورق برگشت.این صعود می تواند فصل جدید فوتبال ایران باشد زیرا شور و شوقی که با صعود تیم به جام جهانی شکل گرفته مثال زدنی است.

وی ادامه داد: تمام روسای فدراسیون‌های قبلی از جمله آقای تاج پیام تبریک دادند و این نشانه وحدت در فوتبال ما است. در این مدت برخی با ایجاد حاشیه به دنبال چاه کندن برای فوتبال ایران بودند اما من با سکوت جلوی آنان را گرفتم. تمام برنامه فدراسیون فوتبال مبتنی بر برنامه‌ریزی است اما برخی بدون دلیل و آگاهانه دنبال این بودند جلوی آرزوی یک ملت و خاطرات خوش را بگیرند. حتی برخی را متهم به استفاده از جادوگر کردند اما ما مسلمان و شیعه هستیم و می دانیم جادو یعنی شرک. برخی رسانه‌ها فوتبال را به مبحث جادوگری متهم کردند اما سکوت کردیم و در این مدت حرفی نزدیم اما بابت آن هم گلایه داریم.

عزیزی خادم با اشاره به سهم خواهی برخی افراد در فوتبال ایران گفت:‌ برخی از سخنان حاشیه‌ای به خاطر آن است که افرادی دنبال پست‌ها در فدراسیون فوتبال بودند اما ما راهمان را می‌رویم چون فدراسیون متعلق به مردم است. باید بگویم منظور من از خوبان عالم شهدا و ائمه اطهار هستند، آبرومندان عالم و مؤمنان واقعی آنها هستند. من به شهدا افتخار می کنم و این موفقیت بزرگ را به آنان تقدیم خواهم کرد. وجب به وجب این کشور به برکت قطره قطره خون شهدا حفظ شده و به برکت آنها نفس می‌کشیم و تمام وجود ما از شهدا است.

رییس فدراسیون فوتبال با قدردانی از حمایت رییس‌جمهوری و هیات دولت از فوتبال گفت در مسیر جام جهانی مردم همه جوره کنار ما بودند. امروز فدراسیون فوتبال با شعار توسعه آمده و باید از رییس‌جمهور محترم و وزیر ورزش تشکر کنم که ویژه به فوتبال ملی کمک کردند. معاون اول رییس‌جمهور و وزیر ورزش خالصانه کنار فوتبال قرار گرفتند. روز گذشته آقای مخبر معاون اول رییس‌جمهوری در وسط جمعیت تماشاگران آمد و یک ساعت هم پس از بازی در رختکن تیم ملی حضور داشت. دولت برای اولین بار پرداخت پاداش بازیکنان تیم ملی را در سریع‌ترین زمان انجام داد. این مبلغ فردا به حساب اعضای تیم واریز می‌شود. دولت نشان داد در کنار تیم ملی فوتبال است. قرار بود آیت الله رییسی هم سر تمرین بیایند که به خاطر دستورالعمل های بهداشتی این دیدار لغو شد.

او گفت: حمایت از تیم ملی و مجموعه فوتبال ایران شعار نیست بلکه واقعیت است و این را می‌شود از کارکنان فدراسیون فوتبال پرسید. ما برای رفاه آنان با وجود تنگنای مالی افزایش حقوق داشتیم. نباید با این صعود شرایط را برای تیم ملی سخت کنیم و توقعات را بالا ببریم کار در جام جهانی راحت نیست و تیم‌های بزرگی خواهند امد. در این دوره ۳۲ تیم حضور دارد و در دوره بعدی ۴۸ تیمی می شود که شور جام جهانی ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد. در کنار اعضای تیم ملی هستیم و تمام تلاش را برای کسب یک نتیجه خوب در جام جهانی داریم. فضای تیم ملی مثبت، رفاقتی و همدلانه است بازیکنان تیم ملی وجودشان را گذاشته‌اند و با وجود کم و کسری‌ها صادقانه جنگیدند. برای موفقیت در جام جهانی باید تمام دستگاه های مربوطه بسیج شوند.

وی درباره حضور احتمالی تماشاگران در ورزشگاه ها نیز افزود:‌حضور تماشاگران اکسیژنی واقعی در ورزشگاه است. حضور هواداران در بازی با عراق خیلی مهم بود و باید از دولت خیلی با صلابت رفتار کرده و به ایجاد این فضا کمک کرد تشکر کنم. فدراسیون مسؤول ورود تماشاگران نیست چون سخت‌افزار این موضوع در اختیار وزارت ورزش است. به خاطر کرونا و پروتکل‌های بهداشتی که خط قرمز است و هیچکس نمی‌تواند از آنها عبور کند بحث حضور تماشاگران در دوره قبلی انجام نشد و این مسأله در حیطه کاری ما نیست. بحث زیرساخت‌های ورزشگاه هم در حیطه کاری فدراسیون نیست. مسوولان گذشته در سال ۲۰۱۷ برای ورود بانوان تعد لازم را دادند و در سال ۲۰۱۹ نیز در دیدار برابر کامبوج این اتفاق افتاد. در سال ۲۰۲۰ نیز برای مسابقات باشگاهی تعهد دادیم اما در ۲ سال گذشته به خاطر شرایط کرونایی این اتفاق رخ نداده است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس