کد خبر: 363282
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

افزایش ۱.۵ میلیون نفری کاربران اینترنت سیار در سه ماه

به گزارش روز جمعه ایرنا، ارتباطات و فناوری اطلاعات اکنون بیش از هر زمان دیگری با فعالیت‌های روزمره مردم گره خورده است. قبل از شیوع کرونا معمولا کارهای اداری، آموزش، حمل و نقل به شیوه قبل مدیریت می‌شد، اما اکنون تا حد امکان همه فعالیت‌ها با استفاده از بستر اینترنت انجام می‌شود.

آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور نیز بیانگر همین مساله است. آخرین آمار مربوط به اینترنت پهن‌باند سیار در سال ۹۸ و آغاز شیوع کرونا، بیش از ۶۸ میلیون کاربر بود و اکنون که یک سال و نیم از آن زمان می‌گذرد، تعداد مشترکان پهن‌باند سیار در کشور نزدیک به ۹۲ میلیون نفر است.

در پهن‌باند اینترنت ثابت نیز حدود یک میلیون افزایش مشترک داشتیم. مشکلات توسعه اینترنت ثابت باعث شده نتوانیم در این زمینه شاهد رشد چشمگیری باشیم. مدت زیادی است که تعداد مشترکان پهن‌باند در کانال ۱۰ میلیون کاربر مانده است و ضریب نفوذ را به ۱۲.۹۶ درصد رسانده است.

«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز درباره کندی اینترنت ثابت بارها اعلام کرده که زیرساخت‌های ارتباطات ثابت در گذشته به اندازه مناسب و همگام با ارتباط همراه توسعه پیدا نکرده است. دولت سیزدهم بنا دارد توسعه ارتباطات ثابت پرسرعت را در کشور به‌صورت ویژه دنبال کند و پروژه فیبرنوری منازل در اولویت برنامه‌های این وزارتخانه است.

در سه ماه شهریور تا آذر ۱۴۰۰، تعداد مشترکان پهن باند سیار کشور از ۹۰ میلیون و ۳۵۴ هزار به ۹۱ میلیون و ۸۴۴ کاربر رسید که حکایت از رشد بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر دارد. آخرین آمارها نشان می‌دهد ضریب نفوذ اینترنت سیار در کشور از ۱۰۹ درصد نیز عبور کرده است و تعداد کل مشترکان اینترنت (مجموع ثابت و سیار) اکنون ۱۰۲ میلیون و ۷۴۰ هزار کاربر است. ضریب نفوذ اینترنت در کشور نیز اکنون بیش از ۱۲۲ درصد است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس