کد خبر: 363800
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

پیشبرد انقلاب نیاز به آینده‌پژوهی و برنامه‌ریزی دارد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن مهاجرنیا روز پنجشنبه در سومین نشست از هشتمین دوره کرسی‌های آزاداندیشی با عنوان «آینده‌پژوهی انقلاب اسلامی» در دانشگاه طلوع مهر قم، ضمن گرامیداشت ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) به ایران، ایام الله دهه فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: آینده‌پژوهی موضوع جدیدی است که در دنیای امروز ایجاد شده و مورد توجه قرار گرفته‌است.

وی خاطرنشان کرد: در معارف دینی، آیات و روایات ما کلید واژه‌های بسیاری در مورد آینده نگری و دوراندیشی وجود دارد که مسلمانان را به مساله نگاه و توجه به آینده تشویق می‌کند.

وی افزود: مصداق برجسته آینده همان مساله قیامت است که در انتظار همه مردم بوده که موضوعی عام و جهان‌شمول محسوب می‌شود و به دینداران درخصوص ساختن آینده خود تاکید شده است که خود را در معرض جهنم و آتش دوزخ قرار ندهند که این مساله مصداق دقیق آینده‌نگری است.

وی با تاکید بر اینکه مامور هستیم تا آینده و سرنوشت خود را بسازیم، چون بخشی از آینده در این دنیا و بخش دیگر آن در دنیای پس از مرگ است، گفت: آینده از روندهای موجود می‌گذرد؛ در حقیقت آینده از این دنیا عبور می‌کند و همانند انقلاب اسلامی که از ۴۳ سال گذشته شروع شده است و همین مسیر را ادامه می‌دهد تا به آینده انقلاب اسلامی می‌رسد و سرنوشت آن را تعیین می‌کند.

سومین نشست از هشتمین دوره کرسی‌های آزاداندیشی با عنوان «آینده‌پژوهی انقلاب اسلامی» به همت مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم و اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی در دانشگاه طلوع مهر شهر قم به صورت حضوری و مجازی برگزار ‌شد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس