کد خبر: 364468
۰
۰
نسخه چاپی

قم در سالروز ولادت امام جواد(ع) غرق در نور و سرور است

به گزارش ایرنا، همزمان با فرا رسیدن روز دهم ماه رجب، سالروز ولادت با سعادت امام محمد تقی(ع)، شهر مقدس قم یکپارچه غرق در نور و شادمانی شد.
قم در این روز حال و هوای ویژه‌ای به خود گرفته‌است؛ حرم مطهر حضرت معصومه(س) از صبح امروز پذیرای هزاران نفر از زائران و مجاورانی است که به منظور عرض تبریک میلاد خجسته امام محمد تقی(ع) به محضر مبارک حضرت معصومه(س) ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وارد این مکان مقدس شده‌اند.
بسیاری از شهروندان قمی به همراه زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) با پخش بسته‌های نذری ، ولادت با سعادت امام محمد تقی(ع) را به یکدیگر تبریک و تهنیت گفته و برای جامعه اسلامی آرزوی خیر و برکت می‌کنند.
ابوجعفر، محمد بن علی الجواد التقی نهمین امام شیعیان، کنیه‌اش ابوجعفر ثانی است که در دهم رجب سال ۱۹۵ هجری قمری در خانه علی بن موسی الرضا(ع) پیشوای هشتم شیعیان در مدینه، دیده به جهان گشود.
ایشان درحدود هشت سالگی به درجه امامت رسید و با دوخلیفه عباسی از جمله مامون و معتصم معاصر بوده است، پیشوای نهم شیعیان در مجموع دوران ۱۷ ساله امامت خود را به تبلیغ دین اسلام و آموزه‌های دینی از طریق نصب وکلا و نمایندگان، مناظرات و پاسخگویی به شبهات و تربیت شاگردان پرداخت.
مامون خلیفه عباسی که از نفوذ باطنی امامان معصوم(ع) در بین مردم هراس داشت سعی کرد ابن الرضا(ع) را تحت مراقبت خاص خویش قرار دهد که یکی از حیله های وی برای این کار ازدواج دخترش با امام بود. از این رو دختر خویش ام الفضل را به ازدواج حضرت امام جواد(ع) درآورد تا مراقبی دائمی و از درون خانه، بر امام گمارده باشد.
در سیره زندگانی پیشوای نهم عبادت های پیوسته امام و نیایش های شبانه آن حضرت مشهور بود. اظهار نیازمندی به درگاه ایزد متعال خصوصیت ویژه همه امامان و از جمله امام جواد(ع) بود، دعاهای فراوانی از امام جواد از جمله دعای ایشان در طلب توبه، طلب خیر و طلب روزی در کتب ادعیه نقل شده‌است.
امام نهم آنچه را که در گفتار به مردم بیان می کرد در رفتار و سیره عملی خویش در معرض بروز قرار می داد به طوری که ایشان در مقابل مصائب و گرفتاری های روزگار به شدت شکیبا و بردبار بود.
پیشوای نهم شیعیان سرانجام در سال ٢٢٠ هجری قمری به دستور معتصم عباسی در حالی که بیش از ۲۵ سال نداشت به شهادت رسید و بارگاه ملکوتی ایشان در شهر کاظمین و در کنار جدش امام موسی کاظم(ع) است.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید