کد خبر: 365899
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

ماندگاری مکتب حاج قاسم نیازمند طرح و بیان علمی آن است

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین حسین الهی نژاد در نشست خبری همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت»، به تشریح فعالیت‌های دبیرخانه این همایش پرداخت و اظهار داشت: پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی که زیر مجموعه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی است با همکاری دفتر حفظ و نشر و آثار مقام معظم رهبری و بنیاد مکتب حاج قاسم این همایش را برگزار می‌نماید.

وی افزود: در ۱۵ و ۱۶ اسفند امسال که مصادف است با میلاد حضرات سیدالشهدا (ع) و قمر بنی‌هاشم این همایش برگزار خواهد شد.

دبیر علمی همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» تصریح کرد: امروز در جهان اسلام و در جغرافیای کشورهای مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان نماد دفاع و مقاومت مطرح است؛ مقام معظم رهبری فرمودند: به حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به عنوان یک فرد نگاه نکنیم، بلکه باید به آنان به عنوان یک مکتب نگاه کرد.

وی تبیین مکتب حاج قاسم را نیازمند برگزاری نشست‌های علمی و فرهنگی مختلف دانست و گفت: این امر ضرورت برگزار کردن همایش ملی شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت را به خوبی نشان می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین الهی نژاد اظهار داشت: برای ماندگاری و نشر مکتب حاج قاسم می‌بایست نشست‌های علمی متعدد برگزار گردد تا شاخصه‌های آن نظیر: استکبار ستیزی و ولایت مداری با رنگ و لعاب دینی تدوین شوند.

وی با اشاره به لزوم اجرایی شدن شاخصه‌هایی همچون ایثار در سطح جامعه افزود: برای اجرایی شدن این گونه شاخصه‌های فرهنگی می‌بایست مکتب حاج قاسم به پایداری در سطح جامعه برسد؛ این پایداری از طریق برگزاری همایش‌های فرهنگی و علمی شدنی است.

معاون پژوهش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به هدف کلی از برگزاری همایش شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت بیان داشت: ما هرچه بیشتر نخبگان حوزه و دانشگاه را با مکتب حاج قاسم درگیر کنیم، توجه مردم به آن بیشتر خواهد شد.

وی گفت: تدوین و ارائه چشم‌انداز جبهه مقاومت اسلامی بر اساس فرهنگ انتظار، بررسی و تبیین راه‌های تداوم مکتب سلیمانی در جامعه منتظر، کاربردی و عملیاتی کردن مکتب سلیمانی در جامعه اسلامی، ارائه سیاست‌ها و راهبردهای جبهه مقاومت برای ظهور آقا امام زمان از اهداف اجرایی همایش می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین الهی نژاد خاطرنشان کرد: مبانی و مؤلفه‌های مکتب سلیمانی، مبانی و مؤلفه‌های فرهنگ انتظار در مکتب سلیمانی، شخصیت شناسی سردار سلیمانی، نقش و جایگاه راهبرد مقاومت در مکتب انتظار، مکتب سلیمانی پیام‌آور اتحاد و همبستگی مسلمانان جهان، آمادگی و زمینه سازی برای ظهور در مکتب شهید سلیمانی از مهمترین محورهایی هستند که مقالات بسیاری از سوی نخبگان حوزه و دانشگاه حول آنها تدوین و قریب به ۳۰ نشست در مورد آنها برگزار شده است.

شایان ذکر است، در پایان این نشست از پوستر همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» رونمایی شد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.