کد خبر: 366266
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث شفافیت اقتصادی و جلوگیری از رانت خواری می‌شود

«هادی تیزهوش تابان» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در مورد مصوبه مجلس برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در لایحه بودجه ۱۴۰۱، اظهار داشت: عرضه ارز ۴۲۰۰ تومانی مشکلات فراوانی را ایجاد کرد و زمینه گسترش فساد را نیز فراهم کرده بود.

حذف ارز ترجیحی جلوی رانت خواری را می‌گیرد

عضو اتاق بازرگانی با تاکید بر اینکه شفافیت اقتصادی از آثار مثبت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است، خاطرنشان کرد: تصویب حذف ارز ترجیحی از رانت خواری، جلوگیری و فضای سالم‌تری در تجارت کشور ایجاد می‌کند.

تیزهوش تابان تصریح کرد: تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی از ابتدا برای کمک رسانی به معیشت قشر آسیب پذیر جامعه اجرایی شد، اما نتوانست رسالت خود را به سرانجام برساند و از همان آغاز مشکلات فراوانی را در افزایش قیمت کالاها به وجود آورد.

ارز ۴۲۰۰ تومانی اثری در سفره مردم نداشت

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با بیان اینکه پرداخت یارانه و دادن امتیاز برای کمک به معیشت قشر آسیب پذیر جامعه در همه کشورهای جهان وجود دارد، گفت: در ایران ارز ترجیحی از مزایایی است که کشور به مردم خود ارائه داده است اما تاکنون به دست مردم نمی‌رسید.

تیزهوش تابان افزود: ارز ۴۲۰۰ تومانی به نهاده‌های دامی و برخی کالاهای اساسی تعلق می‌گرفت و برای تسهیل واردات این مزیت در نظر گرفته شد، اما در تمام این مدت بر سر سفره مردم قرار نگرفت.

به گفته وی، عده‌ای با سواستفاده از این فرصت کالاهای مورد نیاز مردم را با ارز ترجیحی وارد می‌کردند، اما با نرخ آزاد محصولات را به فروش می رساندند، به همین دلیل آثار مثبتی بر جامعه ایجاد نکرد.

به گزارش ایرنا، صبح امروز یکشنبه ۱۵ اسفندماه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه بودجه سال آینده، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را از بودجه را تصویب کردند و مقرر شد تا برای جبران زیان رفاه مصرف کننده برای کالاهای اساسی از طریق کالا برگ الکترونیکی یا از طرق جایگزین اقدام شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.