کد خبر: 366537
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

ارائه بیش از ۶ هزارمیلیارد ریال تسهیلات حمایتی به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سیدمجید پوراحمدی روز چهارشنبه - ۱۸ اسفندماه - با تشریح فعالیت ها، اقدامات و عملکرد صندوق اعتباری هنر سال جاری به ویژه در دولت مردمی طی ۲۰۰ روز اخیر به عنوان اقدامات کوتاه مدت در نشست با رسانه ها در محل این صندوق، اظهار داشت: موضوع حمایت از هنرمندان و رفع مشکلات و دغدغه های این قشر فرهیخته و ایجاد زمینه هایی برای حمایت و برطرف کردن مسائل آنها به عنوان وعده داده شده در ابتدای شروع فعالیت دولت سیزدهم و دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه، همواره به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفت و باجدیت تا به امروز دنبال شده و بسیاری از وعده ها نیز محقق شدند.

تحقق واکسیناسیون اصحاب فرهنگ و هنر با پیگیری صندوق اعتباری هنرازگذشته تاکنون به ویژه ۲۰۰ روزگذشته این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق هنر، پالایش اعضا، آغاز فرایند مجدد عضوگیری(از تعداد بیش از ۲۰ هزار متقاضی جدید که تا ۳۰ مهر تعیین تکلیف نشده بودند بیش از ۱۹ هزار پرونده رسیدگی و هنرمندانی که مستندات فعالیت شان کامل و با آیین نامه مطابقت داشت، به عضویت صندوق درآمدند.)، پیوستن فعالان قرآن و عترت به جمع دریافت کنندگان خدمات صندوق اعتباری هنر و ایجاد معاونت سرمایه گذاری و اقتصاد هنر از جمله محورهای این نشست بود.

همچنین مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از معرفی ۴ هزار و ۶۰۰ هنرمند، نویسنده و روزنامه نگار به سازمان تأمین اجتماعی و پرداخت بیش از ۶۰ درصد حق بیمه سالانه اعضا (معادل ۱۳۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰) همراه با ثبت نام بیمه تکمیلی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه سال های جاری و آینده همراه با پرداخت یارانه بیمه درمان تکمیلی ناشی از افزایش تعرفه حق بیمه (مجموع پرداختی حق بیمه در سال جاری بالـغ بـر ۷۸ میلیـارد تومان است.) خبر داد.
افزایش مبلغ طرح تکریم و کمک مستمری اصحاب فرهنگ و هنر از دیگر مواردی بود که مدیرعامل صندوق اعتباری هنر درباره آن گفت: براین اساس مبلغ طرح تکریم از ۸۰۰ به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتومان و کمک مستمری از ۲۵۰ به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

ارائه تسهیلات قرض الحسنه و ضروری، تفاهم نامه با بانک عامل،طرح یادمان، طرح شمیم و جوانه، ایجاد هسته های کارآفرینی و ارائه تسهیلات اشتغالزایی، ارائه سه بسته حمایتی بلاعوض به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان، تسهیلات ضروری درمان و معیشت، واریز ۳ مرحله بلاعوض، پرداخت ۵ میلیون تومان به خانواده هنرمندان فقید، پرداخت کمک مستمری فوق العاده برای بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر، یارانه بیمه درمان به میزان ۶۰ درصد از دیگر محورهایی بود که پوراحمدی از آنها سخن گفت.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درادامه این نشست به ارائه تسهیلات: ۱۵۰ میلیون تومان، رویکرد نوین هنرکارت، بازبینی در زمانبندی تایید فرایند عضویت از زمان درخواست،کاهش پروسه معرفی تامین اجتماعی، بیمه بیکاری هنرمندان، نقش صندوق در معافیت مالیاتی و ایجاد واحد نامداران در صندوق برای بهبود و گسترش خدمات رفاهی به ایشان، به عنوان دیگر محورها اشاره کرد و درادامه به تشریح آنها پرداخت.

پرداخت بسته دوم حمایتی دولت به هنرمندان تا قبل از شب عید
مشاور وزیر فرهنگ در ادامه بااشاره به ارائه تسهیلات و بسته های حمایتی در سه نوبت طی ماههای گذشته و ادامه آن در ماههای آینده از جمله موارد حمایتی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه عنوان کرد و گفت: در مرحله اول همزمان با شب یلدا مبلغ یک میلیون تومان به حساب تمامی اعضای دارای کارت هنر واریز شد. مرحله دوم نیز بزودی تا قبل از پایان اسفندماه جاری به مبلغ یک ونیم میلیون تومان به حساب اعضا به عنوان عیدی واریز خواهدشد.
پوراحمدی در ادامه زمان پرداخت و واریز مرحله سوم بسته های حمایتی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به احتمال زیاد همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) عنوان کرد وگفت: دراین مرحله هم یک میلیون تومان به حساب اعضای دارای کارت هنر واریز می شود.

به گفته وی، واریزی این مبلغ برای برخی هنرمندان دارای درجه یک هنری که حدود ۸۶۶ نفر هستند کمی بیشتر از سایر اعضاست.چراکه آنها پیشکسوت و دارای کهولت سن هستند. از طرفی سابقه مستمر آموزش و تربیت شاگرد و هنر آموز دارند و بعضا نیز صاحب سبک هستند لذا به پاس قدردانی از یک عمر تلاش هنری این قشر فرهیخته مبلغ واریزی آنها کمی بیشتر از دیگر اعضاست.

تاکید بر ارائه خدمات بدون تبعیض به اعضا
برمبنای سیاست عدالت فرهنگی خدمات صندوق بدون هرگونه تبعیض به تمامی اعضا فارغ از زمینه فعالیت، محل فعالیت و... تعلق می گیرد. در این خصوص نیز تمامی اعضای واجد شرایط از این تسهیلات حمایتی برخوردار شدند.
پوراحمدی درادامه همچنین با اشاره به پرداخت ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات و بسته های حمایتی به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در شرایط شیوع کرونا در سال جاری به ویژه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی از آغاز فعالیت دولت تاکنون، جای تقدیر دارد، ادامه داد: این پرداختی ها زمانی انجام شده که دولت در شرایط سخت کمبود بودجه، تحریم ها ومشکلات مالی قرار دارد اما به شکل ویژه به قشر فرهیخته هنرمندان اهتمام ورزید.

پالایش اعضا روال عادی صندوق هنر است
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، در بخش دیگری از سخنان خود پالایش اعضا در این صندوق را روالی عادی و طبیعی دانست وگفت: هم اکنون بیش از ۸۹هزارنفر عضو صندوق هستند و حدود ۹هزارنفر فقط ازاین تعداد پالایش شدند. و ۸۰ هزار نفر اصلا وارد مرحله پالایش نشدند.

وی ادامه داد: براساس دستورالعمل موجود هر سه سال یک بار باید اعضای صندوق مدارک و ثبت نام خود را به روزرسانی کنند و مدارک مورد نیاز را بارگذاری نمایند.

وی افزود: متاسفانه افرادی هم در این میان در دوره های قبل با بارگذاری مدارک جعلی به عضویت این صندوق درآمده اند که اصلا هیچگونه فعالیت هنری ندارند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، ملاک تشخیص جذب وثبت نام اعضا را خانه های هنرمندان، سینما، تئاتر، موسیقی،مطبوعات، انجمن هایی که درارتباط با این صندوق هستند همراه با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استانهای سراسر کشور برشمرد و تصریح کرد: تلاش و تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت همه جانبه از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه است ازاین رو مصمم به ارائه خدمات و تسهیلات به هنرمندان هستیم تا افراد غیرهنرمند حذف و تنها اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و فعالان این حوزه ها از خدمات و تسهیلات صندوق اعتباری هنر بهره مند شوند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در خصوص اعتراضات به بیمه گر تکمیلی را اینگونه توضیح داد که ما از تماس های تلفنی با مرکز پیام صندوق متوجه می شویم که اعتراضات به پایین‌ترین سطح خود رسیده تا جایی که حتی شاید میانگین در بین این همه اعضای استفاده‌کننده ۲۰ تا ۳۰ مورد در هفته بیشتر نبوده که آنها نیز با حضور کارشناسان و پاسخگویی آنها به امورا شان رسیدگی می‌شود.

تاکید بر تقویت صندوق هنر و صنایع خلاق
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه موضوع تقویت صندوق هنر وحوزه صنایع خلاق توسط دکتر اسماعیلی از ابتدای قبول مسئولیت در این وزارتخانه و اولویت بندی و برنامه ریزی برای نهادینه شدن این مهم را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: برای این منظور ساختاری را تعریف کرده و بر سرمایه گذاری در این دو حوزه تاکید شد.

تاکید بر توانمند سازی اقتصاد هنر
به گفته پوراحمدی تلاش این بود تا توانمند سازی حوزه مجموعه فعالیت‌هایی شکل گیرد تا از حالت سازمان حمایت گر به سازمان توانمند ساز برسیم ازاین رو رویکرد ما تغییر از سازمان حمایت گر به سازمان توانمندسازی است بطوریکه از سازمان توزیع منابع به سازمان درآمد پایدار برسیم.

وی تصریح کرد: مصمم هستیم تا با به وجود آوردن تغییرات ساختاری تعریف شده از این پس عمدتاً اتکا به بودجه دولت نداشته باشیم و بتوانیم از سایر بازارهای مالی و سرمایه گذاری استفاده کنیم.

ارائه طرحهایی ها باهدف رونق اقتصاد فرهنگ و هنر
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به طراحی پروژه های مختلف در حوزه اقتصاد را بتوانیم ما نیز اقتصاص سازی در حوزه محصولات فرهنگی و هنری و داشته باشیم.

به گفته وی، موضوع صندوق جسورانه در حوزه سینما نیز یکی از پروژه‌هایی است که تعریف شده است تا بتوانیم به حمایت از تولید به عنوان متولی زمینه جذب سرمایه را در صندوق ایجاد کنیم.

پوراحمدی افزود: ازسویی درتلاشیم آثار فرهنگی و هنری که توسط اهالی فرهنگ و هنر تولید می‌شود در داخل خارج به فروش برسد. مثلاً دنبال این هستیم که یک حراجی طراحی و ایجاد تا با جریان نظارتی و ساز و کار مرکز حراجی های آثار ایرانی را راه اندازی کنیم.

وی تاکید کرد: این مهم به معنی دولتی شدن فرهنگ و هنر نیست بلکه به دنبال بسترسازی هستیم.

به گفته وی، دولت موظف است بسترسازی و توانمندسازی کند تا هنرمندان زمینه خرید و فروش و فعالیت خودشان و اتکا به کارهایشان مد نظر قرار بگیرد.

آماده پذیرش مستمری بگیران فرهنگی وهنری هستیم
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص مستمری بگیران این صندوق نیز گفت: هم اکنون حدود ۲۶۸۳ نفر واجد شرایط به ما معرفی و تامین منابع مالی شده تا آنها به صورت مستمری بگیر هر ماه مبلغی را دریافت کنند.
پوراحمدی در عین حال تاکید کرد: با تامین منابع مالی هیچگونه منعی برای پذیرش هرتعداد مستمری بگیر هنرمند نداریم.

صدور بیش از ۷۳ هزار کارت هنر
مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اشاره و تشریح کارکرد کارت هنر ، گفت: در حال حاضر از حدود بیش از ۸۹ هزار عضو فعلی صندوق اعتباری هنر، ۷۳ هزار نفر دارای هنر کارت هستند.

پوراحمدی یادآورشد: تمامی کارهای مالی، پرداختی، تقدیم بسیاری از بسته های حمایتی و تسهیلات نیز از همین طریق به اهالی فرهنگ و هنر و رسانه ارائه می شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درادامه با ارائه آماری از جذب و تبت نام اعضای برای بهره مندی از بیمه ها طرف قرارداد این صندوق، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۵ هزار نفر عضو تامین اجتماعی هستند که حدود ۱۳۲ میلیارد تومان برای بهره مندی از خدمات تامین اجتماعی برای آنها هزینه و برای بیمه تکمیلی نیز حدود ۶۰ میلیارد تومان هزینه می شود.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به ارائه تسهیلات مختلف از سوی دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سقف کمک های مالی دولت به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را ۶۰۰میلیاردتومان عنوان کرد و گفت: ازاین میزان تسهیلات ضروری بیش از ۲۰ میلیارد تومان، ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات دوران کرونا، مابقی نیز درقالب بسته های حمایتی، کمک بلاعوض، وام و ..‌. بوده است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در عین حال تاکید کرد: تمام تلاش خود را می کنیم که پروسه صدور تا تحویل کارت هنر به کمترین زمان امکان تقلیل پیدا کرده و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه بدون دغدغه بتوانند این کارت را دریافت و از مزایای آن بهره مند شوند.

بیمه بیکاری هنرمندان وعده ای که محقق شد
مدیر عامل صندوق اعتباری هنر موضوع بیمه بیکاری را یکی از اقدامات خوب و به جای این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد وگفت : آیین نامه‌ای در خرداد ماه امسال تدوین شد و مرداد ماه اصلاحیه روی آن توسط معاون اول رئیس‌جمهور انجام و سپس ابلاغ شد هم اکنون شورایی به همین منظور به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده که دبیرخانه آن در محل صندوق اعتباری هنر قرار دارد.

به گفته پوراحمدی درخصوص پیش‌بینی تعلق بیمه بیکاری به هنرمندان تلاش شده تا این موضوع در بودجه سال ۱۴۰۱ لحاظ شود. موضوع با جدیت از طریق صندوق و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال پیگیری است.

پوراحمدی باتشریح دیگر فعالیت ها و اقدامات صندوق اعتباری هنر، تاکید کرد: حمایت همه جانبه و کمک به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه از سوی این صندوق وظیفه خود می دانیم و در این مسیر تمامی تلاش و کوشش خود را در جهت کمک و حمایت و در عین حال توانمند سازی هنرمندان به کار خواهیم بست.

تلاش برای دریافت مرحله چهارم بسته حمایتی
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به اینکه آیا مرحله چهارمی هم وجود دارد؟ پاسخ داد: همه تلاش دولت و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این است تا منابعی برای درنظر گرفتن مرحله چهارم بسته حمایتی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه محقق شود.

پوراحمدی درعین حال یادآورشد: با مجموع تلاش های صورت گرفته و در حال پیگیری، هستیم اما در خصوص پرداخت آن در حال حاضر امکان تعیین زمان یا پرداخت حتمی وجود ندارد چنانچه اطلاعات جدید باشه در زمان خودش اطلاع رسانی خواهد شد.

واکسیناسیون اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه
مدیرعامل صندوق اعتباری هنردر ادامه با اشاره به شیوع کرونا در سطح کشورموضوع واکسیناسیون اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را از جمله مواردی عنوان کرد که در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق اعتباری هنر قرار گرفته و با جدیت اقدامات لازم در جهت تزریق آن به اعضا صورت گرفت.
پوراحمدی تصریح کرد: موضوع واکسیناسیون اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به نوعی منجر به ترغیب آحاد مردم به تزریق واکسن شد چراکه آنها به عملکرد اقشارهنرمند و رسانه ای توجه ای ویژه دارند و به نوعی الگو گیری می کنند.
بیمه تامین اجتماعی اعضای صندوق هنر به حدود ۴۴ هزار نفر رسید
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه این نشست به اقدامات این صندوق در جهت ارائه بیمه های مختلف اشاره کرد و افزود: هم اکنون بیش از ۴۳ هزار و ۸۰۰ نفر از اعضای ما بیمه تامین اجتماعی هستند و که این تعداد در طول سال افزایش پیدا می کنند. روند بیمه شدن اعضا تا سال ۹۹ حدود ۳۹ هزار نفر بود.براین اساس ۴۳۶۰ نفر طی سال جاری به تامین اجتماعی معرفی و هم اکنون حدود ۴۴ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
وی اضافه کرد: تا این لحظه برای ۲۶۸۳ نفر از مستمری‌بگیران دارای از کار افتادگی و ناتوان در حوزه فعالیت های هنری واریزی داشته ایم که تعداد ۲۳۶۵ نفر در قید حیات و تعداد ۳۱۸ نفر از ورثه مستمری بگیر هستند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: براساس قانون زمانی که فردی فوت می کند مستمری به جز همسر تا ۲۰ سالگی به فرزند ورثه تعلق می گیرد که ما امسال مستمری برای فرزندان را تا زمان تکفل در نطر گرفتیم.
به گفته وی، با توجه به ثبت نام و عضویت اعضا هم اکنون درخصوص بیمه های درمان و تکمیلی هم حدود ۳۶هزار نفر را تحت پوشش این بیمه ها در صندوق و اعتباری هنر داریم که حدود ۷۰ درصد از بیمه تکمیلی این اعضا توسط این صندوق به صورت یارانه به آنها تعلق می گیرد.
اصلاح آئین نامه مستمری و ارائه طرح تکریم
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود به کمک مستمری به افراد کم‌توان و سالخورده اعضای صندوق که رقمی حدود دوهزارو۶۸۳ نفر هستند اشاره کرد و از اصلاح آیین‌نامه مستمری طرح تکریم برای ۵۰۰ نفر از این تعداد خبرداد که در حال انجام است.
پوراحمدی همچنین با اشاره به افزوده شدن بخش قرآن و عترت شامل عضویت فعالان قرآنی به اعضای این صندوق که از پیش ترهم شماری از فعالان این بخش حضور داشتند اشاره کرد و گفت: این بخش در آیین‌نامه لحاظ نشده بود لذا این موضوع نیزاصلاح شده و آیین‌نامه آن در حال تنظیم و نهایی شدن است تا فعالان هم از سال بعد کارهایشان انجام شود. آن‌هایی که فعال هستند از خدمات استفاده می‌کنند.
ارائه انواع تسهیلات و بسته های حمایتی
مدیر عامل صندوق اعتباری موضوع ارائه انواع تسهیلات و پرداخت آن‌ها را به عنوان دیگر محور این نشست مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: طی سال جاری حدود دو هزارو ۲۵۹ نفر از تسهیلات ارائه شده این صندوق بهره مند شدند. به عنوان مثال در بخش کارآفرینی به ۵۴ نفر تسهیلات حدود ۱۴ میلیارد تومان تعلق گرفته وپرداخت شده است.
پوراحمدی در ادامه از «یادمان» ، «شمیم» و «جوانه» به عنوان دیگر طرحهای ارائه تسهیلات از سوی صندوق اعتباری هنر یاد کرد و گفت: تاکنون ۱۱۰۰ نفرهم به بانک عامل معرفی و وام درخواستی خود را دریافت کرده‌ و مابقی نیز در اسرع وقت دریافت خواهند کرد. حدود ۱۰۰۰ نفر نیز در صف انتظار دریافت و درخواست قرار دارند که در مرحله بررسی است تا تسهیلات بگیرند.
وی همچنین از حذف گواهی کسر از حقوق و کاهش کارمزد از چهار درصد به دو درصد را از دیگر اقدامات ۲۰۰ روزگذشته این صندوق برشمرد و گفت: تمامی امور مربوط به دریافت وام و تسهیلات کاملا مجازی با ورود به سامانه بانک عامل انجام می گیرد در واقع بانک به منازل مردم رفته است.

طرح شمیم در راستای جوان سازی

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از طرح شمیم هم به عنوان طرحی در راستای جوان‌سازی یادکرد و افزود: در این طرح طوری برنامه‌ریزی در سطح کشور شده تا همه واجدان شرایط بتوانند از تسهیلات این طرح بهره مند شوند. البته تاکنون پرداختی هایی هم در این زمینه داشتیم و همچنان ادامه دارد.
به گفته وی، براساس طرح شمیم به هریک از اعضای صندوق اعم از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه که ازدواج کنند مبلغ پنج میلیون تومان بلاعوض تقدیم می شود و ۳۰ میلیون تومان هم با نرخ ۲ درصد کارمزد در قالب وام و تسهیلات تعلق می‌گیرد. تا به امروز۲۹ نفر از این طرح استفاده و بهره مند شده ‌اند وحدود ۲۴ درخواست جدید هم در صف انتظار هستند.

طرح جوانه حمایتی در ارتباط با فرزندآوری

پوراحمدی از طرح جوانه هم به عنوان دیگر طرح تسهیلات حمایتی صندوق در ارتباط با فرزندآوری اعضاء یادکرد و گفت: براساس این طرح هریک از اعضای صندوق که صاحب فرزند شوند پنج میلیون بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بصورت وام تعلق می گیرد. تاکنون حدود ۶۷ نفر از این طرح بهره مند و مدارک مابقی متقاضیان نیز در حال بررسی است.
مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در عین حال تاکید کرد که ارائه تسهیلات و بسته های حمایتی از جمله موارد تاکیدی دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و هست که از ابتدای قبول مسئولیت قول و وعده آنها را داده و با جدیت پیگیری و محقق شد.

ایجاد و راه اندازی واحد نامداران

پوراحمدی در ادامه سخنان خود از راه اندازی و ایجاد «واحد نامداران» خبر داد و اظهار داشت: حدود ۸۶۲ نفر از اعضا دارای نشان درجه یک هنری و شماری نیز پیشکسوت با سن بالای ۶۰ سال هستند که این عده به صورت ویژه مورد توجه صندوق اعتباری هنر هستند از این رو با توجه به شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن برای هنرمندان گرامی و فرهیخته تلاش کردیم با راه اندازی واحد نامداران به این قشر فرهیخته خدمات رسانی نمائیم.
به گفته مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، واحد نامداران یکی از بخشهای مهم این صندوق طی سال آینده خواهد بود که اهتمام ویژه به آن خواهیم داشت.
به دنبال تسهیل گری هستیم
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه موضوع بیمه هنرمندان را از موضوعات و برنامه های اصلی این صندوق در سال آینده برشمرد و گفت: هدف ما این است تا صندوق یا موسسه‌ای ایجاد شود تا بیمه هنرمندان سریع‌تر و درست‌ و به موقع انجام شود.
پوراحمدی همچنین تسهیل گری در این صندوق را از اهداف مهم آن عنوان کرد و گفت: باید برای رسیدن به اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق اعتباری هنر تسهیل‌گری کنیم.
اطلس تولید و ارائه آثار
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر یکی از مهمترین کارها و اقدامات این صندوق در سال آینده را «ایجاد اطلس تولید و ارائه آثارهنری» عنوان کرد و گفت: هر کشور ذائقه‌ای دارد و براین اساس به برخی هنرها بیشتر توجه می‌کنند. هر کشوری ذائقه‌های متفاوت و خاص خودشان را دارند.
پوراحمدی تصریح کرد: درمورد ذائقه های کشورها اطلسی وجود ندارد از این رو باید تلاش کنیم با ایجاد این اطلس مسیری را طراحی کنیم تا هنرمندان بدانند چه آثاری را در گالری کشورهای مقصد مدنظر داشته و خریدارهستند تولید و عرضه کنند. به عنوان مثال سبکی در ایران مورد استقبال برخی قرار می گیرد اما همین سبک در کشورهای دیگر مورد توجه نیست و ذائقه و سبک دیگری را مدنظر دارند که باید شناسایی و نسبت به آن علاقه مندی و ذائقه ای که وجود دارد آثار را تولید و در کشورهای مقصد عرضه نمائیم.

برنامه ریزی برای بازارهای مرزی

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از برنامه ریزی در بازارهای مرزی هم خبر داد و افزود: صندوق اعتباری هنربه عنوان متولی دنبال کار گالری هتل‌ها خواهد بود.
به گفته وی، در این طرح که به دنبال کسب مجوزهای آن هستیم، حراجی‌ها هم مدنظر هستند ا زاین رو نیاز است تا متولی داشته باشد و روش‌منسجمی ایجاد شود.
اصلاح آئین نامه صندوق هنر رویکرد سال آتی
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه سخنان خود ضمن پاسخ به سوالات مطرح شده خبرنگاران، از اصلاح آئین نامه صندوق اعتباری هنر به عنوان یکی از رویکرد های این صندوق یادکرد و گفت: به دنبال این هستیم تا ضمن اصلاح آیین نامه موجود صندوق، آیین‌نامه جامعیت پیدا کند.
به گفته وی، بسیاری از رشته‌ها و رسته ها درآیین‌نامه خوب دیده نشده‌اند از این رو دنبال رفع نواقص آنها هستیم. پیگیرهستیم تا افراد هنرمند برای عضویت کمترین زمان را سپری کنند. این موارد از ابتدای سال ۱۴۰۱ نهایی خواهد شد. به عنوان مثال روند و پروسه معرفی اعضا به تامین اجتماعی هم فصلی است تلاش می کنیم این مورد هم اصلاح تا این پروسه در حداقل ترین زمان ممکن انجام شود.
در این نشست مسلم کریمی معاون اعضا، فرزاد طایفه حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع و محمدعلی کاروان معاون سرمایه گذاری و اقتصاد هنر صندوق اعتباری هنر نیز حضور داشتند که در ادامه این نشست به سوالات مطرح شده خبرنگاران پاسخ گفتند.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.