کد خبر: 367231
۰
۰
نسخه چاپی

پرداخت تسهیلات ۴۳۳میلیاردی اشتغال تاآغاز ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی درقم

آماده سازی ۲۶۰ مدرسه در قم برای اسکان مسافران نوروزی ، تحقق ۹۰ درصدی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری، چهارفوتی درحوادث چهارشنبه‌ آخر سال،لزوم تامین حقابه دریاچه نمک، برپایی سیاه چادرهای عشایری ، عملیاتی شدن طرح ایمنی و ترافیک در ۴۵ روستای قم ، تایید مدارک ۵۹ هزار متقاضی مسکن ، واگذاری یک‌هزار و ۱۷۰ هکتار اراضی برای احداث فضای سبز به شهرداری از دیگر اخبار هفته گذشته قم است.

پرداخت تسهیلات۴۳۳ میلیارد تومانی تسهیلات اشتغال

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال جاری ۴۳۳ میلیارد تومان تسهیلات به ۷۱ واحد صنعتی استان پرداخت شده که با جذب این اعتبارات ۱۸۴ شغل جدید ایجاد و ۲ هزار و ۱۸۰ اشتغال نیز تثبیت شده‌است.

اکبرابدالی هفته گذشته درحاشیه چهل و دومین کارگره ستاد تسهیل و رفاه موانع تولید در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به عملکرد یک سال گذشته سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، بیان کرد: این کارگروه از ابتدای سال جاری ۵۶۴ مصوبه برای واحدهای تولیدی داشته که ۶۰ درصد از آنها اجرایی شده و ۲۹ درصد نیز در دست اقدام است، همچنین ۷ درصد از این مصوبات بدلیل عدم ورود دستگاه های اجرایی تاکنون پیشرفت و موفقیتی نداشته است.

وی با اشاره به مصوبات چهل و دومین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، بیان داشت: با تصویب این کارگروه مشکلات چاه های آب استان در زمینه افزایش بهای قیمت برق با حداکثر تعامل و همکاری شرکت توزیع نیروی برق طی سه هفته کاری آینده حل خواهد شد.

آغاز عملیات ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: عملیات ساخت یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در اراضی ۲۲ هکتاری پردیسان قم آغاز شد.

داریوش بلدی در این رابطه افزود: از ابتدا برای ساخت تعداد ۷۰۰ واحد مسکونی در این اراضی برنامه ریزی شده بود که با کارسازی، پیگیری و تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان این سهم به تعداد یک هزار و ۸۰۰ واحد افزایش یافت.

وی گفت: این اراضی در بلوار ۱۰۰ متری امام صادق(ع) و در کنار میدان شهید مکیان پردیسان قم قرار دارد.

وی در خصوص طولانی شدن شروع ساخت این واحدها توضیح داد: در این محدوده ۷۰ هکتار زمین با کاربری غیر مسکونی وجود داشت که ۲۲ هکتار از آن برای ساخت واحدهای مسکونی تغییر کاربری داد.

ارتحال آیت الله علوی گرگانی

آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید روز سه‌شنبه ۲۴ اسفند ماه دارفانی را وداع گفت.

آن عالم ربانی در خجسته ایّام ولادت با سعادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) در سال ۱۳۵۹ق (خرداد ۱۳۱۸ ش) در نجف اشرف، در بیت فضیلت و تقوا زاده شد.

این مرجع تقلید از شاگردان آیت‌الله بروجردی، امام خمینی(ره)، آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله اراکی است. علوی گرگانی دارای تألیفات مختلفی است که توسط مرکز کامپیوتری علوم اسلامی، گردآوری و منتشر شده است.

ساخت مسجد و درمانگاه در گرگان و تأسیس صندوق قرض‌الحسنه در تهران از جمله اقدامات عمران آن مرحوم است.

انتصاب سرپرست فرمانداری قم

استاندار قم هفته گذشته طی حکمی عباس ذاکریان را به سمت سرپرستی فرمانداری شهرستان قم منصوب کرد.

در حکم سید محمدتقی شاهچراغی آمده است: نظر به پیشنهاد معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی و با عنایت به توانمندی، تعهد و تجارب جنابعالی، به موجب این حکم به سمت سرپرست فرمانداری قم منصوب می‌شوید.

وی در ادامه تاکید کرده است: امید است با اتکال به خداوند و در چهارچوب وظایف مصوب در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری و تحقق اهداف و سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر شاخص عدالت محوری، مردم‌داری، پاکدستی و فساد ستیزی در خدمت رسانی هر مطلوب به مردم شریف موفق و موید باشید.

مرتضی حیدری از بیست‌وهشتم اسفندماه ۹۷ فرماندار شهرستان قم بود.

تحقق ۹۰ درصد بودجه ۱۴۰۰ شهرداری قم

شهردار قم با اشاره به تحقق بودجه ۳۶ هزار میلیارد ریالی سال جاری گفت: شهرداری قم در حال آماده کردن تفریغ بودجه امسال است و نتیجه بررسی‌ها نشان می‌دهد که بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری بیش از ۹۰ درصد محقق شده‌است.

سید مرتضی سقائیان نژاد درگفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری چند مرحله افتتاح طرح‌های شهرداری قم اظهار داشت: آخرین مرحله افتتاح ۱۰۰ طرح به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال بود که در روزهای پایانی امسال در اختیار مردم قم قرار گرفت.

شهردار قم با اشاره به اینکه آخرین طرحی که به نتیجه رسید بوستان زائر است که در اختیار مردم قم قرار خواهد گرفت بیان داشت: مرحله سوم خیابان شهید روحانی یا خیابان سردار شهید صادقی و طرح بلوار شهیدان برقعی که در آخرین مرحله افتتاح پروژه‌ها در اختیار مردم قرار گرفت از شاخص‌ترین طرح‌های امسال بود.

وی افزود: ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری قم در سال جاری نوسازی شد و در آخرین روزهای امسال نیز قرارداد ۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر با سازمان شهرداری ها امضا شد و بودجه‌اش واریز می‌شود تا در ارتباط با حمل و نقل عمومی دیگر دغدغه نداشته باشیم.

برپایی سیاه چادرهای عشایری همزمان با سال جدید

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: سیاه چادرهای عشایری قم در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی میزبان گردشگران نوروزی با هدف تقویت اقتصاد عشایری خواهد بود.

علیرضا ارجمندی هفته گذشته در گفت و گویی با اشاره به نزدیکی به آغاز سال جدید اظهار کرد: پس از گذشت دو سال محدودیت‌های کرونایی،جشن نوروزگاه ۱۴۰۱ با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به میزبانی مجموعه تاریخی گنبد سبز، خانه تاریخی ملاصدرا و با برپایی سیاه چادر عشایر در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای نخستین بار با مشارکت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی و امور عشایر سازمان جهاد کشاورزی قم، عشایر استان در جشن نوروزگاه با برپایی سیاه چادر از گردشگران نوروزی میزبانی می‌کنند.

ارجمندی با بیان این که این نوروزگاه محلی برای معرفی لباس، صنایع دستی تولیدت دامی عشایر خواهد بود، گفت: عشایر می‌توانند با نواهای محلی، غذاها و نوشیدنی‌های سنتی از مسافران پذیرایی کرده و تولیدات لبنی، گیاهان دارویی تولیدی و محصولات صنایع‌دستی خود را به مسافران عرضه کنند.

عملیاتی شدن طرح ایمنی و ترافیک در ۴۵ روستای قم

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: طرح آموزشی انگیزشی ایمنی و ترافیک، جهت ارتقای ایمنی مدارس حاشیه راه، راکبان موتورسیکلت، وانت‌بارها و ادوات کشاورزی در سطح ۴۵ روستای استان، به اجرا گذاشته شد.

حمید سالاری اظهار داشت: همه ساله در قالب طرح‌هایی شامل امور فرهنگی فیزیکی، به ارتقای ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها، راکبان موتورسیکلت، وانت بارها و ادوات کشاورزی در سطح روستاها و گلوگاه‌های جاده‌ای در استان اقدام می‌شود.

وی با بیان‌که اقدام‌های فیزیکی شامل نصب علائم، اجرای شیار لرزاننده، نصب سرعت‌گاه، اجرای خطوط و نقوش ترافیکی است تصریح کرد: در بخش فرهنگی نیز اقدام‌هایی در قالب اجرای برنامه‌های آموزشی انگیزشی، اجرای مسابقه‌های پیامکی، تهیه و توزیع اقلام فرهنگی منقش به پیام‌های ترافیکی کیف، جامدادی و دفترچه بازی اجرای برنامه‌های نمایشی و تیزرهای تلویزیونی در بین مجموعه هدف اجرا می‌شود.

لزوم تامین حقابه دریاچه نمک

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: مدیریت یکپارچه و تأمین حقابه دریاچه نمک و تالاب های استان موضوع بسیار مهمی است که باید به هر شکل ممکن انجام شود.

ابراهیم معتمدی هفته گذشته درجلسه کارگروه مدیریت زیست بومی دریاچه نمک و کانون های گرد و غبار قم افزود: مدیریت تالاب‌ها اگر وابسته به منابع دولتی باشد، راه به جایی نخواهد برد، از این رو باید بتوانیم از تمامی ظرفیت‌ها به ویژه جذب سرمایه‌گذاری گردشگری برای دستیابی به اهداف زیست محیطی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه هر نوع سرمایه‌گذاری در دریاچه نمک باید با رعایت ملاحظات زیست محیطی باشد، از حمایت کامل از سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: دستگاه‌های دولتی باید فقط نقش نظارتی و برنامه‌ریزی داشته باشند و بخش خصوصی برای انجام پروژه ها مشارکت کند.

خشکسالی شدید در ۳۶ درصد مساحت قم

مدیرکل هواشناسی قم با بیان اینکه امسال زمستان خشکی را در این استان پشت سر گذاشتیم گفت: ۳۶ درصد از مساحت قم خشکسالی شدید، و همین مقدار نیز خشکسالی بسیار شدید را دارد.

خبرنگارماان حیدری بنی هفته گذشته در جلسه مدیریت بحران قم، در تالار کرامت استانداری اظهار داشت: تا ۲۴ اسفندماه جاری قم جز معدود استان‌هایی است که تراز بارش دریافتی آن، نسبت به بلند مدت، که حدود ۳۰ سال می‌باشد، مثبت بوده است.

وی افزود: نرخ بارش در قم ۴.۶ درصد و حجم آن نیز ۱۰۸ میلی‌متر است.

حیدری بنی با اشاره به اینکه نرخ بارش دریافتی نیز در مقایسه با سال گذشته ۳.۶ درصد افزایش داشته گفت: ما یک زمستان خشکی را نسبت به بلند مدت سپری کردیم، در بین شهرستان‌های استان نیز کهک وضعیت مناسب‌تری را نسبت به بقیه مناطق ندارد.

چهار فوتی در حوادث چهارشنبه‌ آخر سال

رییس اورژانس ۱۱۵ قم گفت: در حوادث چهارشنبه آخر سال در این استان ، ۴۰ نفر مصدوم شده و ۴ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

علی بیگدلی درگفت و گویی اضافه کرد: دو آقای ۱۹ ساله و ۲۰ ساله و یک نوجوان ۱۳ ساله و یک خانم ۱۹ ساله در حوادث چهارشنبه آخر سال جان خود از دست دادند.

تایید مدارک ۵۹ هزار متقاضی مسکن

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه‌وشهرسازی نیز قم گفت: تاکنون ۱۲۶ هزار متقاضی مسکن در استان موفق به ثبت نام شدند و تا این لحظه مدارک بیش از ۵۹ هزار تَن از آنها مجاز شناخته شد.

داوود طلوعی اظهار داشت: طرح نهضت ملی مسکن از اولویت‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم است که با هدف تأمین مسکن اقشار مختلف مردم اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲۶ هزار متقاضی در سامانه نام نویسی کرده‌اند افزود: از این تعداد ۸۳ هزار متقاضی مربوط به طرح نهضت ملی مسکن یا مرحله ۶ بوده‌اند.

طلوعی گفت: تاکنون تعداد ۵۹ هزار متقاضی مسکن با داشتن چهار شرط نداشتن سابقه مالکیت دولتی، نداشتن سابقه مالکیت شخصی و همچنین تاهل و سابقه پنج سال سکونت، مجاز و تایید شده‌اند و به مرور بررسی و پالایش متقاضیان ادامه خواهد داشت که پروسه زمان‌بری خواهد بود.

وی با بیان اینکه مهلت نهایی ثبت‌نام برای متقاضیان مسکن در استان ۲۹ اسفند خواهد بود گفت: تاکنون حدود ۱۰۰ هزار متقاضی متاهل و ۲۷ هزار متقاضی مجرد در سامانه ثبت نام کرده‌اند.

آماده سازی ۲۶۰ مدرسه در قم برای اسکان مسافران نوروزی

مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش قم گفت: ۲۶۰ باب مدرسه در نقاط مختلف شهر قم در راستای اسکان مسافران و زائران نوروزی تجهیز شده‌است.

غلامرضا رضایی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: امسال با توجه به مصوبه ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا تمهیداتی برای پذیرش زائران فراهم شده و دستگاه‌های استان در این راستا تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: آموزش‌وپرورش قم حدود ۲۶۰ باب مدرسه با ظرفیت ۲ هزار و ۶۵۰ کلاس درس را با امکانات اولیه و ضروری اسکان در قالب درجه‌بندی الف و ب آماده کرده‌است.

رضایی خاطرنشان کرد: اگر درخواست اسکان بیش از ظرفیت باشد، سالن‌های ورزشی و سایر سالن‌های وابسته به آموزش‌وپرورش نیز فعال خواهد شد.

واگذاری یک‌هزار و ۱۷۰ هکتار اراضی برای احداث فضای سبز به شهرداری

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: به‌زودی حدود یک‌هزار و ۱۷۰ هکتار از اراضی شهر قم برای احداث فضای سبز به شهرداری واگذار می‌شود.

ابراهیم قاضیان در این زمینه افزود: کلان‌شهر قم با تراکم بالای جمعیت، اقلیم گرم و خشک و توسعه شهرک صنعتی و به‌تبع آن آلودگی هوا، نیازمند توسعه فضای سبز شهری به‌عنوان ریه‌های تنفسی است که این اداره کل در راستای ماموریت سازمانی خود اقدام به واگذاری زمین با کاربری فضای سبز به شهرداری می‌کند.

وی در خصوص جزییات واگذاری این اراضی، بیان کرد: برنامه‌ریزی برای تخصیص ۱۵۸ هکتار اراضی بوستان ولایت در ابتدای مسیر قم- تهران و ۱۱ هکتار اراضی در شرق بوستان پرندگان حدفاصل صفاشهر و شهرک قدس از جمله اقدامات این اداره کل برای توسعه فضای سبز شهر است.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید