کد خبر: 369530
۰
۰
نسخه چاپی

صندوق کارآفرینی امید ۱۰۰ هزار تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت می‌کند

به گزارش خبرنگار ایرنا، نعمت‌الله رضایی شامگاه سه شنبه در دیدار با آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه در قم، با بیان اینکه این صندوق به زودی هم راستا با شعارهای دولت سیزدهم به «صندوق ملی پیشرفت و عدالت ایران» تغییر عنوان خواهد داد، افزود: هدف اصلی این صندوق حمایت از طرح های خرد و زنجیره‌ای بر زمین مانده با اولویت مناطق روستایی و محروم است.

وی ابراز کرد: سال گذشته ۶۰۰ هزار فقره تسهیلات توسط این صندوق پرداخت شد که ۵۱ هزار مورد از آنها مربوط به طرح های اشتغال زایی بوده است.

به گفته وی، هم اکنون ۴ هزار و ۹۰۰ صندوق خرد محلی با کارکرد قرض الحسنه در روستا و مناطق محروم کشور فعال شده که تعداد این صندوق ها تا پایان سال به ۱۰ هزار صندوق افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید یادآور شد: صندوق کارآفرینی امید تلاش می کند در راستای ایجاد یک میلیون شغلی که دولت وعده داده ۳۰ درصد از آن را در روستاها و مناطق محروم محقق کند.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات در قم پرداخت شد در حالیکه برای سه ماهه نخست سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به این استان تخصیص یافته و در صورت عملکرد مطلوب قم تا پایان سال ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به این استان اختصاص می یابد.

رضایی همچنین بیان کرد: از ابتدای امسال ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز توسط این صندوق به روستاها و مناطق محروم استان بوشهر اختصاص یافته است.

نعمت الله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در روز نخست سفر به قم با آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه دیدار و ازخانه تاریخی، بوم گردی و گردشگری وفایی در روستای قاضی بالا در بخش سلفچگان قم بازدید کرد.

دیدار با سید محمدتقی شاهچراغی استاندار و آیات علی رضا اعرافی مدیرحوزه های علمیه و سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) از برنامه های روز چهارشنبه «۳۱ فروردین ماه» مدیرعامل این صندوق در استان قم است.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید