کد خبر: 369718
۰
۰
نسخه چاپی

اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پیشبرد پروژه فاز ۵ عمار یاسر قم در سال جاری

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: پروژه احداث فاز پنج عمار یاسر از نظر تملکی و عملیات عمرانی پروژه بسیار بزرگی بوده که امسال بالغ‌بر 100 میلیارد تومان بودجه تملیکی و 50 میلیارد تومان عمرانی برای پیشرفت آن پیش‌بینی‌شده است.

اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پیشبرد پروژه فاز ۵ عمار یاسر قم در سال جاری

به گزارش قم پرس: عباس حلوایی‌زاده با اشاره به روند اجرای پروژه فاز پنج عمار یاسر، اظهار کرد: این پروژه رینگ میانی درون‌شهری قم بوده که سالیان سال بحث‌های تملکی آن ناتمام مانده بود که از دو سال قبل شهرداری مصمم شده با جدیت تملکات آن را به‌صورت فازبندی به پیش ببرد.

وی با بیان اینکه اولویت اول، بلوار معلم بود تا بتوانیم خروجی تونل غدیر را احداث و آن را قابل بهره‌برداری کنیم، تصریح کرد: از بلوار معلم تا کوچه‌های ممتاز و بیگدلی عمده تملکات در حال انجام و قسمت اصلی که سازه تونل غدیر بوده از سال گذشته انعقاد قرارداد صورت گرفته و تاکنون ۲۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه در این بخش از پروژه، تکمیل پارکینگ در منطقه منفی یک انجام‌شده و طبقه منفی دو به‌صورت تونل ادامه بلوار عمار یاسر است، گفت: این تونل با عبور از خیابان معلم با توجه به شیب طولی که دارد به‌تدریج تا همسطح هدایت خواهد شد و در سالیان آینده این خیابان تا میدان سپاه ادامه می‌یابد.

حلوایی زاده خاطرنشان کرد: این پروژه از نظر تملکی و عملیات عمرانی پروژه بسیار بزرگی است که امسال بالغ‌بر ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه تملیکی و ۵۰ میلیارد تومان عمرانی برای پیشرفت آن پیش‌بینی‌شده تا فاز نخست به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه با تکمیل این فاز از سمت خیابان بیگدلی به داخل تونل غدیر و همچنین بالعکس دسترسی ایجاد می‌شود، اضافه کرد: تعداد کمی از تملکات در محدوده کل پروژه باقی‌مانده که برنامه‌ریزی کردیم بخش عمده‌ای از آن را تا پایان سال ۱۴۰۱ انجام دهیم.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید