کد خبر: 370198
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

ثبت خاطرات حاج محمد برقعی با موضوع سینما و سینماداری در قم

سید محسن امامیان پژوهشگر و نویسنده حوزه ادبیات پایداری در گفتگویی خبر از ثبت و انتشار خاطرات حاج محمد برقعی نخستین سینما‌دار و تهیه کننده فیلم پس از انقلاب در قم دارد.

به گزارش قم پرس به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان قم،‌ سید محسن امامیان پژوهشگر و نویسنده حوزه ادبیات پایداری که به سفارش واحد مطالعات پایداری حوزه هنری استان قم در حال تهیه مجموعه خاطرات حاج محمد برقعی، نخستین سینما‌دار و تهیه‌کننده فیلم پس از انقلاب در قم است،‌ در گفتگویی خبر از پیشرفت 30 درصدی مراحل ثبت خاطرات این پروژه داد.

امامیان درباره پروژه گفت: در این پروژه تاریخ سینما و سینماداری در قم را بر اساس خاطرات حاج محمد برقعی ثبت و ضبط می‌کنیم.

وی در معرفی حاج محمد برقعی گفت: او موسس اولین سینما در استان قم پس از انقلاب اسلامی است. حاج محمد برقعی که دارای سوابق انقلابی‌ست و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، عضو موثر تیم حفاظت امام خمینی(ره) در قم بوده و بعدها فرمانده دسته در جنگ تحمیلی شده‌است. برقعی در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی با دغدغه‌های فرهنگی اقدام به تاسیس سینما «شهر قیام» در قم می‌کند. این حرکت او مخالفین و موافقین بسیاری داشته‌است.

امامیان در ادامه افزود: محمد برقعی پیش از تاسیس سینما قیام در تبدیل سالن اجتماعات دادگاه انقلاب قم به سینما تربیت نقش داشت. او همچنین نقش موثری در تولید اولین فیلم سینمایی بعد از انقلاب با نام «فریاد مجاهد» داشته‌است.

سید محسن امامیان

ثبت خاطرات حاج محمد برقعی با موضوع سینما و سینماداری در قم

این پژوهشگر و نویسنده ادبیات پایداری درباره این پروژه خاطر نشان کرد: خاطرات حاج محمد برقعی مدیر فعلی پردیس سینمایی «شهر آفتاب» قم، نه تنها تاریخ شفاهی سینماداری پیش و پس از انقلاب در شهر مقدس قم را در بر دارد بلکه بیانگر مقاطع مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که با توجه به شخصیت ارزشمند آقای برقعی اثری مهیج ، جذاب و سرشار از نکات اخلاقی و اجتماعی خواهد بود.

شایان ذکر است سید محسن امامیان مدیر پروژ ثبت و انتشار خاطرات سید محمد برقعی، نویسنده رمان‌های «اربعین طوبی» و «سنگی که سهم من شد» است. وقایع این دو کتاب به اتفاقات دوران دفاع مقدس و تاریخ اسلام مربوط می‌شود.

حاج محمد برقعی

ثبت خاطرات حاج محمد برقعی با موضوع سینما و سینماداری در قم