کد خبر: 370214
۰
۰
نسخه چاپی

برگزاری همایش اعضای شوراهای اسلامی استان قم تأکید بر لزوم افزایش اختیارات این نهاد مردمی

همایش اعضای شوراهای اسلامی استان قم به مناسبت نهم اردیبهشت‌ماه روز شورا برگزار شد و طی آن نسبت به ارتقای جایگاه و منزلت شورا و افزایش اختیارات این نهاد مردمی در تصمیم‌گیری در سطوح محلی تأکید شد.

برگزاری همایش اعضای شوراهای اسلامی استان قم تأکید بر لزوم افزایش اختیارات این نهاد مردمی

به گزارش قم پرس: همایش اعضای شوراهای اسلامی استان قم شامگاه شنبه با حضور سید محمدتقی شاهچراغی استاندار، احمد حاجی‌زاده و ابراهیم معتمدی معاونان استاندار، عباس ذاکریان فرماندار، ماشاالله سعادتمند رئیس شورای اسلامی استان قم و شماری از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، فرمانداران، بخشداران و دهیاران در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد.

سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم در بخشی از این جلسه گفت: مجموعه مدیریت استان حاضر است در زمینه خدمت به مردم شهر و روستا بیشترین تعامل را با اعضای شوراها داشته باشد و در مباحثی هم که از توان استان خارج بوده از نهادهای مرکزی پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

ابراهیم معتمدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم نیز در بخشی از این همایش، با بیان اینکه ما بر این باور هستیم که شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌توانند بخش عمده‌ای از مشکلات مردم را برطرف کنند، ابراز کرد: مباحثی مانند عمران شهری و توسعه یکی از تکالیف و رسالت‌های شوراها و شهرداری‌هاست و پارلمان‌های شهری باید نسبت به تمام مسائل فرهنگی و روزمره مردم برنامه و دقت نظر داشته باشد.

ماشاالله سعادتمند رئیس شورای اسلامی استان قم نیز در ادامه اظهار داشت: شوراهای اسلامی شهر و روستا طی ۲۳ سال از زمان تشکیل آن، هنوز به منزلت و جایگاه واقعی خود نرسیده است؛ در دولت و مجلس فعلی اراده‌ای وجود دارد تا با اصلاح برخی قوانین و مقررات تصمیم‌گیری در سطوح محلی و منطقه‌ای شهری به این نهاد واگذار شود.

گفتنی است در ادامه این همایش شماری از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان قم در خصوص مهم‌ترین نیازها و مشکلات شهرستان‌ها، شهرهای اقماری، بخش‌ها و روستاهای استان نکاتی را متذکر شدند.

انتهای پیام/***ش

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید