کد خبر: 370328
۰
۰
نسخه چاپی

بیش از ۱۵ هزار نفر در پویش ستاره‌های زمین شرکت کردند

به گزارش قم پرس حجت الاسلام امین شغلی با اشاره به راه اندازی پویش ستاره‌های زمین از ابتدای ماه رمضان با هدف توسعه و ترویج جلسات خانگی قرآن کریم به بیان آمار و اطلاعاتی از همراهی مردم با این پویش پرداخت و اظهارداشت: وی با بیان اینکه از ابتدای راه اندازی پویش و شروع اطلاع رسانی‌ها بیش از ۱۵ هزار نفر برای برگزاری جلسات خانگی قرآن کریم به سایت ستاره‌های زمین مراجعه کرده اند.

دبیر اجرایی پویش ملی ستاره‌های زمین افزود: از بین مراجعه کنندگان به سایت ستاره‌های زمین بیش از ۷ هزار نفر نیز درخواست ارسال هدیه معنوی را ثبت کردند که به درب منازل آنها در سراسر کشور ارسال شده است.

دبیر پویش ستاره‌های زمین بیان کرد: ما با تأسی به سنت نبوی (ص) و جلسات خانگی که خیلی مورد تاکید بوده، پویشی را با عنوان جلسات خانگی قرآن راه‌اندازی کردیم و امسال هم در ماه رمضان پویش «ستاره‌های زمین» را در دست اجرا داشتیم که جلسات خانگی قرآن را ترویج کرد. در این بخش سعی کردیم مراجعه‌کنندگان را با یک دورهمی قرآنی آشنا کرده، از این‌رو، با ابزارهای هنری و سایر ابتکارات، فضاسازی را انجام داده‌ایم.

حجت الاسلام شغلی گفت: یکی از مهم‌ترین بخش‌های ما که ویژه جلسات خانگی قرآن است به کودکان و نوجوانان مربوط می‌شود. همچنین یک تئاتر خیابانی اجرا کردیم که به مقتل الشهدای فاطمیه قم می‌پردازد. این واقعه برای ۱۸ بانوی سیده شهیده در پی بمباران صدام رقم خورد، آن هم درست زمانی که این شهدا در روضه خانگی بودند.

وی گفت: از دیگر برنامه‌های این غرفه پویش در نمایشگاه قرآن نیز، برگزاری جلسات سنتی در اتاق‌های تعبیه شده با حضور استادان برجسته قرآنی بود که افزون بر این، در این غرفه اقلام مورد نیاز برای برگزاری جلسات خانگی قرآن نیز عرضه شد.

حجت الاسلام شغلی با اشاره به ماهیت این هدیه معنوی اظهار داشت: این نامه باید به صورت گروهی و خانوادگی خوانده شود، نامه‌ای که در آن خداوند با مخاطب هدیه سخن خواهد گفت و آیاتی از قرآن را در جمع تلاوت خواهند کرد.

دبیرعلمی و اجرایی شورای مردمی پویش ستاره‌های زمین گفت: مخاطبان این نامه می‌توانند تجربه معنوی‌ای که با خواندن نامه مخاطبان داشتند در شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام با هشتگ #ستاره_بشیم منتشر کنند تا از این طریق در قرعه‌کشی پرچم متبرک امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) نیز شرکت کنند.

وی ادامه داد: این پرچم‌ها از سوی خادمان حرمان متبرک شده است تا جلسات قرآن نورانی شوند از این رو علاقمندان می‌توانند با کد دستوری *۶۶۵۵*۳۶۵۱۱۴# با پویش ستاره‌های زمین همراه شوند.

شغلی در رابطه با مخاطبان اینستاگرامی این پویش نیز خاطرنشان کرد: در صفحه اینستاگرام پویش ستاره‌های زمین نیز بیش از ۵۵۰۰ نفر این پویش را دنبال کرده اند.

دبیرعلمی و اجرایی شورای مردمی پویش ستاره‌های زمین در رابطه با تبلیغات و اطلاع رسانی پویش ستاره‌های زمین گفت: حدود ۵۳ درصد از مخاطبان پویش از طریق اینستاگرام ۱۲ درصد از طریق معرفی دوستان، حدود ۱۰ درصد از طریق تبلیغات تلویزیونی و مابقی از سایر روش‌های تبلیغاتی از جمله شهری و شبکه‌های پیام رسان با این پویش آشنا شده اند.

وی با بیان اینکه بیشترین همراهان پویش از استان‌های تهران و قم بوده اند تاکید کرد: تیزرهای پویش ستاره‌های زمین بیش از یک میلیون بار در آپارات نمایش داده شده است.
عضو شورای مردمی جلسات خانگی قرآن از از اجرای پویش مردمی ستاره‌های زمین در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این پویش به همت فعالان قرآنی سراسر کشور و با همکاری سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی در دو بخش میدانی و رسانه‌ای به اجرا درآمده است.

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در سال ۹۸ بر توسعه محافل انس با قرآن تاکید کردند از این رو این پویش در نظر گرفته شد تا این جلسات با هدف انس با قرآن و رشد و تعالی اعضای جلسه در محورهای مختلف قرآنی به صورت منظم در منازل تشکیل می‌شود.

شغلی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های تربیت مربی برای رونق جلسه‌های خانگی قرآن برگزار می‌شود گفت: خدمت رسانی در حوزه محتوایی، فروشگاه محصولات فرهنگی، طرح عهد جمعی، تولیدات رسانه‌ای و اهدای پرچم متبرک جلسات خانگی قرآن کریم صورت می‌گیرد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید