وضعیت رشت در تزریق دُز سوم واکسن کرونا مطلوب نیست

به گزارش قم پرس حمیدرضا امام پناهی پیش از ظهر در جلسه ستاد کرونا رشت با اشاره به کاهش آمارهای کرونایی با تلاش کادر درمان و همکاری و مشارکت مردم، اظهار کرد: با افزایش سطح واکسیناسیون سطح ایمنی در جامعه افزایش و آمارها تا حد زیادی کاهش یافته است.

امام پناهی با اشاره به صفر بودن آمار فوتی‌های ناشی از کرونا و کاهش آمار بستری‌ها در هفته گذشته در شهرستان رشت، تاکید کرد: با یک اراده عمومی، از فرصت به دست آمده برای تکمیل دُز سوم واکسن بهره گیری شود.

وی با انتقاد از انتشار مطالب غیر کارشناسی در بستر فضای مجازی در مورد تزریق واکسن کرونا از صدا و سیما و اصحاب رسانه خواست اهتمام بیشتری در زمینه آگاهی بخشی عمومی در فواید و لزوم تکمیل مراحل واکسیناسیون شد.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه با فروکش کردن شدت هم گیری به نظر می‌رسد جامعه دچار عادی انگاری شده است، اظهار کرد: با وجود اینکه نگرانی‌ها از شدت گیری دوباره ویروس مرتفع نشده اما متأسفانه با وجود تأکیدات مکرر مسئولان درمانی، با عدم استقبال مردم از دریافت دز سوم مواجه هستیم.

وی افزود: آمار دریافت کنندگان دز سوم واکسن عدد اطمینان‌بخشی در زمینه ایمنی در برابر ویروس کرونا نیست.

امام پناهی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل تزریق دز چهارم واکسن کرونا، بیان کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی افراد سالمند بالای ۸۰ سال و کادر درمانی که ۴ تا ۶ ماه از زمان دریافت دز سوم واکسن آنها گذشته باشد باید نسبت به تزریق دز چهارم اقدام کنند.

وی با تأکید بر تداوم و استمرار بازرسی‌های بهداشتی از مراکز صنفی، گفت: در طی هفته گذشته تعداد ۳۵۶۰ مورد بازدید از واحدهای صنفی به عمل آمده که منجر به صدور ۵۰۰ مورد اخطار و پلمب ۸ واحد صنفی متخلف شده است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید