کد خبر: 370660
۰
۰
نسخه چاپی
استاندار اردبیل:

تصمیمات مدیران در سرنوشت مردم و استان تاثیرگذار است

به گزارش ایرنا، سید حامد عاملی عصر روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان با اشاره به تدوین برنامه توسعه و پیشرفت استان اظهار کرد: اجرای این برنامه در سطح استان جزو مطالبات از مدیران و فرمانداران است و تحقق این موضوع نیز باید توام با نگاه حل المسائلی مسئولان استان باشد.

وی با تاکید بر لزوم وسعت نظر مسئولان در گره‌گشایی از کار مردم و تلاش برای توسعه استان ، این موضوع را از جمله ضرورت‌هایی عنوان کرد که به صورت مستمر مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

استاندار اردبیل با بیان اینکه نگاه تنگ نظرانه از جمله دلایل مهم عقب‌ماندگی استان است ، افزود: لازم است مدیران و فرمانداران در تخصیص‌های اعتباری اولویت‌ها و وضعیت منطقه را مد نظر قرار داده و تصمیم گیری کنند.

نماینده عالی دولت در استان، تقویت وحدت و همدلی را از دیگر عوامل رشد و ترقی یک جامعه عنوان کرد و خواستار پرهیز از هر گونه تفرقه افکنی شد.

وی با بیان اینکه برخی افراد با تفرقه افکنی به دنبال مطرح کردن خود به کرسی نشاندن خواسته هایشان هستند، گفت: مشکلاتی که در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اشتغال استان وجود دارد، مختص همه بوده و حل آن هم نیازمند همدلی و جلوگیری از رشد حرکت‌های تفرقه افکنانه است.

عاملی در ادامه توجه به اولویت‌های مهم استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: در استان اردبیل توجه به زیرساخت‌های حوزه تولید خصوصا بخش دانش بنیان که می‌تواند اقتصاد استان را به پیش ببرد،جزو اولویت‌ها بوده و باید به دور از پراکنده کاری در این بخش ها برنامه ریزی و اقدام شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه از ظرفیت‌های کشاورزی ، گردشگری و معادن استان به شکل مناسبی در تولید ثروت و درآمدزایی استفاده نشده است ، از تدوین راهبردهای تحول آفرین در این بخش‌ها خبر داد و افزود: این راهبردها به همه بخش‌های مرتبط ارائه می‌شود و باید با اجرای آن، استفاده بهینه از منابع در راستای ثروت آفرینی و ارتقای استانداردهای زندگی مردم عملیاتی شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان از سوی مدیران تاکید کرد و افزود: بخش قابل توجهی از مصوبات مربوط به سال‌جاری بوده و باید اقدامات جدی در خصوص اجرایی شدن آن‌ها انجام شود.

عاملی با اشاره به میزان منابع بالای ملی در مقایسه با منابع تخصیص یافته استان ، تلاش مدیران برای جذب اعتبارات ملی را از ضرورت‌های کاری برشمرد و خواستار تلاش مسئولان استانی در این راستا شد.

مقام عالی دولت در استان اردبیل به جذب یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی در نیمه دوم سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت: با تزریق این اعتبار عمده پروژه‌های زیرساختی از جمله راه و راه آهن که اجرای آن متوقف شده بود ، فعال شده است.

استاندار اردبیل همچنین توجه به حفظ سرمایه‌های اجتماعی استان را از جمله برنامه‌ریزی های اساسی در حوزه فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: در این راستا کارگروهی با حضور فعالان اجتماعی و فرهنگی تشکیل شده که در راستای همفکری برای حفظ سرمایه های اجتماعی و برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت خواهد کرد.

وی توجه جدی مدیران به تربیت نیروی انسانی موثر از بین جوانان شایسته و دارای پتانسیل را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: فرسودگی منابع انسانی در دستگاه‌های اداری به نفع جامعه نیست و باید با جوان‌سازی و ارتقای جوانان شایسته موجبات تحول در مجموعه‌های اداری را فراهم کنیم.

استاندار اردبیل همچنین بر برگزاری دیدارهای مردمی و حضور مدیران در شهرستان های استان تاکید کرد و خواستار انعکاس اقدامات و خدمات ارائه شده دستگاه‌ها ، از طریق رسانه‌ها به مردم شد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید