کد خبر: 370923
۰
PNAZAR
نسخه چاپی
رسانه و مطبوعات رد یک ادعا/ ایلان ماسک:

توییتر را به خاطر ترامپ نخریدم

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از ورایتی، دوین نونس، نماینده سابق کنگره و مدیرعامل فعلی شبکه اجتماعی تروث سوشال (Truth Social) که دونالد ترامپ به عنوان رقیب توییتر علم کرده است، مدعی شد رئیسش ایلان ماسک را به خرید توییتر تشویق کرده تا با دیکتاتورهای دنیای تکنولوژی مقابله کند.

ادعایی واهی که البته از سوی ایلان ماسک رد شد.

مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا روز جمعه در پاسخ به مقاله‌ای که روزنامه نیویورک پست درباره ادعای نونس نوشته بود، توییت کرد: چه مستقیم و چه غیرمستقیم با ترامپ که علنا اعلام کرده تنها در شبکه اجتماعی تروث سوشال فعالیت می‌کند، ارتباطی نداشتم.

نونس در شبکه فاکس بیزینس گفت: قبل از این که ماسک توییتر را بخرد، پرزیدنت ترامپ به او گفت این کار را بکند چون هدف شرکت ما این است که یک کامیونیتی بسازیم تا مردم در آن یک محیط خانوادگی و امن را تجربه کنند.

وی افزود: ما ایلان ماسک را تشویق کردیم توییتر را بخرد چون کسی باید جلوی این دیکتاتورهای دنیای تکنولوژی قدعلم کند. دونالد ترامپ می‌خواست اطمینان حاصل کند مردم آمریکا صدای خود را پس می‌گیرند و اینترنت آزاد است. این همان کاری است که داریم می‌کنیم.

نونس که مدیرعامل گروه رسانه و تکنولوژی ترامپ است یک بار به دلیل اکانت‌های فیکی که در تمسخر او ساخته شده بود از توییتر شکایت و درخواست ۲۵۰ میلیون غرامت کرد. شکایتی که البته به جایی نرسید.

ماسک پیش‌تر گفته بود اول از همه چیز به حفاظت از آزادی بیان در توییتر علاقه دارد و از تعصبات چپ گرایانه این شبکه اجتماعی انتقاد کرده بود. این موضع گیری موجب شد راست گرایان که همیشه توییتر را به حمایت از دیدگاه‌های محافظه کارانه متهم می‌کردند از خرید این شبکه اجتماعی به دست ماسک حمایت کنند.

توییتر در ژانویه سال ۲۰۲۱ در واکنش به حمله حامیان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا، حساب کاربری رئیس جمهوری سابق آمریکا را به طور دائم تعلیق کرد.

با انتشار خبر خرید توییتر به دست ایلان ماسک، گمانه‌زنی‌ها از بازگشت ترامپ به توییتر مطرح شد اما وی روز دوشنبه (۵ اردیبهشت) در گفت‌وگو با شبکه سی ان بی سی گفت: از طرز برخورد توییتر ناامید شدم. به توییتر بازنخواهم گشت.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.