کد خبر: 371259
۰
۰
نسخه چاپی

ششمین دوره انتخابات شورای هیأت‌های مذهبی برگزار می شود

به گزارش قم پرس ششمین دوره انتخابات شورای هیأت‌های مذهبی فردا جمعه ۳۰ اردیبهشت‌ماه از ساعت ٨ صبح تا ١۴ ظهر در ۴٣٠ نقطه کشور برگزار خواهد شد. ساعت برگزاری انتخابات تا ساعت ١٨ عصر روز جمعه ۳۰ اردیبهشت‌ماه قابل تمدید است. ادارات کل استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی براساس تعداد استقبال‌کنندگان و هیأت‌های شرکت‌کننده در انتخابات می‌توانند ساعت برگزاری را تمدید کنند.

شورای هیأت‌های مذهبی تشکل مذهبی، دینی، غیرحزبی و غیر جناحی است. اعضای این شورا براساس فرایند خاص انتخابات از بین مدیران هیأت‌های مذهبی در سه رده شهرستانی، استانی و کشوری انتخاب می‌شوند. شوراهای منتخب در هر شهرستان از بین خود رئیس، نایب‌رئیس و دبیر را به‌عنوان هیأت رئیسه انتخاب می‌کنند که پس از رأی گیری اعضای اصلی انتخاب و تحت عنوان شورای هیأت‌های مذهبی در ۳۱ نقطه از استان فعالیت خواهند کرد.

داشتن مدرک لیسانس در مرکز استان و دیپلم در سایر شهرستان‌ها، حداقل سه سال سابقه مسئولیت هیأت، حداقل سن ۲۵ و حداکثر سن ۶۵ سال از شرایط داوطلبی در این دوره از انتخابات است.

اهداف شورای هیأت‌های مذهبی در اساسنامه چنین ذکر شده است: «ایفای نقش واسط میان نهادهای حاکمیتی، دولتی، حوزوی، دانشگاهی با عموم جامعه هیأت‌های مذهبی اهل‌بیت (ع)، سازماندهی و راهبری جامعه هیأت‌های مذهبی، افزایش انسجام اجتماعی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی جامعه هیأت‌های مذهبی کشور، ارتقا منزلت اجتماعی و دانش نظری در جامعه هیأت‌های مذهبی کشور، صیانت از حقوق و ارزش‌های جامعه هیأت‌های و بصیرت‌افزایی و تعمیق مبانی انقلاب اسلامی که منبعث از تعالیم اهل‌بیت (ع) است در جامعه هیأت‌ها». همچنین طبق اساسنامه تدوین اطلس فرهنگی جامعه هیأت‌های مذهبی کشور و تحلیل وضعیت موجود، پایش و تحلیل پیوسته جامعه هیأت‌های مذهبی و تدوین پیش‌نویس سند تقسیم‌کار ملی در موضوع هیأت را از جمله وظایف این شورا اعلام شده است.

انتخابات شورای هیأت‌های مذهبی فردا در سراسر کشور به جز شهر تهران برگزار می‌شود و انتخابات تهران هفته آینده جمعه ۶ خردادماه خواهد بود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید