کد خبر: 371271
۰
PNAZAR
نسخه چاپی
جبلی:

امیدوارم کتاب‌های نمایشگاه امسال تبدیل به سریال شود + فیلم

پیمان جبلی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره حضورش در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران توضیح داد: من به عنوان مشتری به کتاب‌ها نگاه می‌کنم و امیدوارم بعدا این کتاب‌ها تبدیل به محتوای فاخر در صداوسیما شود. صداوسیما در سال های اخیر تجربه خوبی در معرفی کتاب‌های فاخر داشته است. شیوه معرفی کتاب در دوره اخیر متحول شده است و ما از ابزار و توان محتوای صوتی و تصویری می توانیم بیشترین استفاده را برای معرفی کتب فاخر ببریم.

وی با بیان این که ما باید تلاش کنیم که از محتوای کتاب برای تولید محتوا استفاده کنیم افزود: ما از کتاب فقط به عنوان یک نماد و دکور نباید استفاده کنیم. اگر چه بهترین و زیباترین جایگاه‌ها جایی است که در آن کتاب وجود دارد و در این زمینه کتابخانه‌ها را می‌توانم مثال بزنم. بعضی از روش‌هایی را که در رسانه در سال های اخیر به کار رفته است مشاهده کرده‌اید. ما داریم روش جدیدی را برای معرفی کتاب‌های فاخر امتحان می‌کنیم و می‌خواهیم بخش برجسته‌ای از کتاب را در قالب محتوای نمایش عرضه کنیم.

جبلی محتوای نمایشی را بهترین ویترین برای معرفی کتاب دانست و تاکید کرد: محتوای متنوع شیوه‌های متنوعی را برای معرفی طلب می‌کند. امیدواریم با هم افزایی با حوزه کتاب در انجام وظیفه فرهنگی که بر عهده همه ماست موفق باشیم.

با دشمنی‌ها و سیاه نمایی‌ها مواجه هستیم

به گفته وی کتاب و نگارش، مقدمه و پایه و اساس برای تولیدات نمایشی است و برای بیان افتخارات و مقابله با تحریف‌‍‌ها پژوهش و نگارش بسیار مهم است.

رئیس صدا و سیما با بیان این که رسانه‌ها از جمله رسانه ملی باید در حوزه «جهاد تبیین» به وظیفه‌شان عمل کنند اظهار داشت: ما نقاط درخشان افتخارآمیزی داریم که باید شناسانده شوند. کشور ما در حال رشد و حرکت به جلو است و به لطف خدا از این گردنه به سلامت عبور خواهد کرد. در این موقعیت با دشمنی‌ها، تحریف‌ها و سیاه نمایی‌ها مواجه هستیم. وظیفه ما به عنوان دستگاه‌های فرهنگی این است که با تلاش‌های منفی روبرو شویم و برخورد کنیم. از جهت ایجابی هم ظرفیت‌ها، داشته‌ها و افتخارات و مصادیق اقتدار کشور خودمان را معرفی کنیم.

جبلی: امیدوارم کتاب‌های نمایشگاه امسال تبدیل به سریال شود + فیلم

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.