کد خبر: 371613
۰
۰
نسخه چاپی
آیت‌الله رئیسی:

اعتماد سیاسی متقابل تهران و مسقط امروز وارد مرحله جدیدی شد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان در قصر العلم با گرامیداشت یاد سلطان قابوس و آرزوی غفران الهی برای وی، تاکید کرد: عمان کشور دوست، برادر و همسایه ماست و دست برادران عمانی را به گرمی می فشاریم.

رییس جمهور با اشاره به وجود ظرفیت‌های متنوع برای توسعه روابط بین تهران- مسقط افزود: اراده دو دولت برای توسعه و احیای روابط بسیار مهم است و برای تحقق این اراده باید با تنظیم برنامه جامع، چشم انداز آینده را ترسیم کرد.

رییس جمهور اقدامات کارگروه‌های فعال بین دو کشور را امیدوارکننده توصیف کرد و اظهار داشت: برخی موضوعات فیمابین امکان حصول نتیجه در مدتی کوتاه را دارند و بعضی هم مانند مسائل حوزه انرژی زمان بیشتری می‌طلبند.

آیت الله رییسی با بیان اینکه ما عمان را بعنوان دوست صادق و معتبر می شناسیم، افزود: اعتماد سیاسی متقابل امروز وارد مرحله جدیدی شد.

رییس‌جمهور به سفر هیات تجار ایرانی و نیز نشست‌های وزرای نفت و راه و شهرسازی کشورمان در روزهای گذشته در مسقط اشاره و تاکید کرد: این نشست‌ها و دیدارها مفید است اما نباید در همین حد باقی بماند و باید دستورالعمل‌های اجرایی و نقشه راه آینده آنها ترسیم شود.

سلطان عمان: دست دوستی خود را به سمت کشور همسایه و برادر ایران دراز می کنیم

سلطان عمان هم درابتدای این دیدار با ابراز شادمانی از میزبانی رئیس‌جمهوری‌اسلامی‌ایران در مسقط، به روابط حسنه دو کشور در طول تاریخ معاصر اشاره کرد و گفت: دست دوستی خود را به سمت کشور همسایه و برادر ایران دراز می کنیم.

«هیثم بن طارق آل سعید» با بیان اینکه حجم روابط تجاری دو کشور متناسب با سطح روابط سیاسی تهران- مسقط نیست، افزود: برای ارتقای این تبادلات نیازمند برنامه‌ریزی و تفاهمات جدید هستیم.

سلطان عمان با اشاره به فعالیت مناسب و جلسات مداوم کارگروه‌های تخصصی بین دو کشور، اظهار داشت: برخی تفاهمات گذشته نیاز به تمدید دارند و در برخی موضوعات هم باید برنامه ریزی جدید کرد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید