کد خبر: 371635
۰
۰
نسخه چاپی

دولت در سال گذشته چه میزان کمک ریالی به شهرداری قم برای طرح‌های عمرانی داشته است؟

رئیس اداره ذیحسابی طرح‌های عمرانی شهرداری قم میزان اعتبارات دریافت شده از دولت شامل اوراق مشارکت، جرائم، اعتبارات ملی و استانی، اسناد تسویه و ... به شهرداری قم را تشریح کرد.

دولت در سال گذشته چه میزان کمک ریالی به شهرداری قم برای طرح‌های عمرانی داشته است؟

به گزارش قم پرس :رضا درودگر با اشاره به وظایف اداره ذیحسابی طرح‌های عمرانی شهرداری اظهار داشت: ذیحساب مأموری است که با حکم وزارت اقتصادی و دارایی در یک دستگاه برای نظارت، بررسی و تطبیق قانون و مقررات در خصوص اختصاص وجوه دولتی که از طریق اعتبارات ملی و متمرکز یا استانی به یک دستگاه تخصیص می‌یابد، مستقر می‌شود.

به گفته وی، اعتبارات ملی از طریق خزانه‌داری کل به‌صورت مستقیم به دستگاه‌ها مانند اعتبارات تعلق‌گرفته به مترو و قطار شهری اختصاص می‌یابد و اعتبارات استانی، اعتباراتی بوده که به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اختصاص‌یافته و شهرداری بعد از ارائه برنامه و پروژه و تصویب شورای برنامه‌ریزی استان، می‌تواند از آن‌ها بهره ببرد.

رئیس اداره ذیحسابی طرح‌های عمرانی شهرداری قم عملکرد سال ۱۴۰۰ این حوزه در شهرداری را مورد توجه قرار داد و افزود: سال گذشته بیش از هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال به شهرداری قم اختصاص‌یافته که ۴۴۵ میلیارد ریال از آن‌ها را اعتبارات استانی و ۹۵۳ میلیارد ریال اعتبارات ملی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از اعتبارات استانی نیز بیش از ۲۲۲ میلیارد ریال برای شش پروژه تهیه و نصب تجهیزات الکترونیکی و هوشمند ثبت تخلفات، احداث زیرگذر عابر پیاده خیابان راه‌آهن در تقاطع خیابان شهید دادخواه و خیابان قدس، خرید قیر برای اصلاح، ساماندهی و بهسازی معابر، تملک و ساماندهی ورودی قم از سمت جعفریه، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و احداث پارک ۱۰۰۰ هکتاری کوهستان و محوطه‌سازی، ساماندهی و بهسازی امامزاده عبدالله(ع) تخصیص‌یافته است.

درودگر اعتبارات و تخصیص‌یافته به پروژه مترو را مورد توجه قرار داد و گفت: برای احداث پروژه قطار شهری قم ۸۱۶ میلیارد ریال از محل وجوه عمومی تخصیص‌یافته که ۲۳۰ میلیارد ریال از محل سفر ریاست جمهوری به‌صورت نقدی و بقیه به‌صورت اسناد خزانه است.

وی یادآور شد: همچنین از محل سایر منابع مانند ارزش‌افزوده نیز ۳۶ میلیارد ریال برای بهسازی و سامان‌دهی معابر اطراف مسجد مقدس جمکران و ۳۰ میلیارد ریال نیز از محل مصوبات سفر و از ردیف هدفمندی یارانه‌ها نیز ۳۰ میلیارد ریال برای احداث گرمخانه و مرکز نگهداری زنان بی‌سرپرست و مرکز ترک اعتیاد اختصاص‌یافته است.

انتهای پیام/***

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید